Vrba.NET


|

Search
Kategorie
Fotografie dne
Mobil
Okno do světa

JARNI VITR NAD BOTANY BAY
(4)
Main Page  »  Fotografie
Previous:  Bez názvu
Next:  Hrad
Pastelové jaro
by JK on Tue 05 May 2009 08:12 PM CEST  |  Permanent Link
Posted to: 
Fotografie  (View as slideshow)
Comments
Post a comment
Re:Pastelové jaro
by vodnik on Tue 05 May 2009 04:51 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Výborně!! Nevím sice vůbec, co to je, ale pohladilo mě to, najmě ty barvy. Tleskám!
Reply
Re:Pastelové jaro
by jednorozec on Tue 05 May 2009 07:01 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Je to malebné. Tj doslova připomínající malbu.
Nedivil bych se, kdyby v tom také nebylo zapleteno nějaké to plátno, přesněji tkanina jemnějšího zrna.
Reply
Re:Pastelové jaro
by Juchelka on Tue 05 May 2009 09:33 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Vzdáleně to připomíná ikat, druh thajské látky. Pěkné.
Reply
Re:Pastelové jaro
by Jaromir on Wed 06 May 2009 02:29 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Pridam se ke chvale, hezke. Co se tyce puvodu, sazim na skutecnou malbu rozostrenou objektivem ci softwarem.

Nebo nejaka nanotechnologie?
Reply
Re:Pastelové jaro
by Leon Kreutzfeld on Wed 06 May 2009 02:45 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
A já sázím na stromy rozostřené nebo rozmáznuté tím či oním.
Reply
Re: Pastelové jaro
by JK on Wed 06 May 2009 04:03 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Děkuji veleváženému publiku za příznivé reakce. :-)

Od reálného k abstraktnímu.

Inspirovaly mne (ty reakce) k úvahám o věrnosti fotografie - jako procesu, ale i jako fotonů zachycených na médium, a v jaké míře takovýto "otisk" odpovídá 1. realitě (pozorované z daného bodu, nicméně oříznuté ze všech stran), 2. vjemu pozorovatele na místě, 3. interpretaci té reality (a toho vjemu) pozorovatelem.

Jak zachytit atmosféru (např. jara) tak, aby převážil ten vjem, při maximálním potlačení fysických prvků (okolního světa)? Počítám, že stejný (či velice podobný) problém řešil impresionismus. Osobně jsem zřejmě až doposud fotografii - ke své škodě - vždy převážně vnímal jako v první řadě zachycení oné reality (resp. fotonů, které onu realitu zprostředkují pozorovateli). A to i přes všechny ony různé metody úprav - ony i ty převážně směřovaly k cíli přiblížit výsledek fysiologickému vjemu.

Teď už se jen naučit přimět technologii (kameru) zachytit fotony takovým způsobem, aby výsledek něco vyjadřoval, vyvolával představu, emoci. Třeba atmosféru jara. Nebo něco jiného. Cokoliv, co není součástí té fysické fysikální reality.

--

Pozn.: tento obrázek není produktem úpravy ve Photoshopu. :-)

==

Apropos, viděli jste film Koyaanisqatsi?
Reply
Re: Re: Pastelové jaro
by Juchelka on Wed 06 May 2009 04:28 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
"Pozn.: tento obrázek není produktem úpravy ve Photoshopu."

Proto se mi asi líbí... : )
Reply
Re: Re: Pastelové jaro
by jednorozec on Wed 06 May 2009 06:00 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
viděli jste film Koyaanisqatsi?
Neviděl jsem. Zkoušel jsem na Jůčubě:
"This video is not available in your country. "
:-(
Reply
Re: Re: Pastelové jaro
by Juchelka on Wed 06 May 2009 06:21 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Jo, k tomu filmu, viděl jsem kdysi dávno ještě v kině...
Reply
Re: Re: Pastelové jaro
by Jaromir on Thu 07 May 2009 12:53 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Tak co to tedy je? BTW mne to jaro nepripomina, na to je tam prilis modre. Soumrak v lese...
Reply
Pastelové jaro a flíček
by jednorozec on Thu 07 May 2009 06:40 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Mně to, alespoň na mém monitoru, jaro, pane Jaro-míre, připomíná. Jakoby vymetené modré nebe, stále s trochou chladu, záblesky pastelové zeleně nových listů, s trochou červenohnědé, jaká je vidět na pupencích. Pasuje to přesně. IMHO.

Jak už jsem se tu zmínil, mám za to, že zde hraje roli také nějaká tkanina, možná záclona v popředí?

Pan JK by měl též vysvětlit záhadný kruhový flíček: hned na první "větvi" zleva, zhruba ve 1/4 celkové výšky odzhora. Flíček má průměr cca té třetí větve zleva.
Reply
Re: Pastelové jaro a flíček
by Leon Kreutzfeld on Fri 08 May 2009 11:21 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Sázel bych spíš na zvlněné sklo a snad ještě vertikální pohyb.

Jinak ten flíček není kruhový, ale několikaúhelníkový - sázel bych na světlo v čočce.

Reply
Re:Pastelové jaro
by vodnik007 on Fri 08 May 2009 11:37 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Focene skrz ridke zaclony?
Reply
Re: Pastelové jaro
by JK on Fri 08 May 2009 01:35 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Pokud jde o barvy, vidím to podobně jako jednorožec. Ta kombinace v mých představách evokuje pocit jara. Modrá v (harmonické) kombinaci se svěží zelenou barvou rašících lístlků (v té ve skutečnosti převažuje žlutá, zelené je v ní přimícháno jen velmi málo) a červenohnědou/oranžovou barvou větviček a rašících pupenů. Asi i proto (harmonická kombinace barev lahodící oku) je počátek jara tak příjemný na pohled (v černobílé fotografii, zvlášť při použití žlutého/žlutozeleného filtru, jsou stromy s rašícími lístky jásavě světlé a kontrastují tak s tmavším okolím (příp. s jehličnatými stromy).

Pokud jde o postup, popíši jej, řekněme, koncem weekendu (třeba mezitím někdo ještě přihodí nějaké inspirativní nápady :-). Teď bych snad jen uvedl (napověděl), že modré pozadí není nebe.
Reply
Re: Re: Pastelové jaro
by Juchelka on Fri 08 May 2009 06:18 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
OK, tipnu si ještě, že by se mohlo jednat o nějaký odraz.

Jak jste přišel na ten film a proč se o něm zmiňujete?
Reply
Re: Jak jste přišel na ten film
by JK on Sun 10 May 2009 05:34 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
a proč se o něm zmiňujete

Asociace z dob černobílé fotografie (žlutý/žlutozelený filtr byl poměrně oblíbený, zvláště na jaře).
Reply
Re: Re: Jak jste přišel na ten film
by Juchelka on Sun 10 May 2009 06:37 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
film Koyaanisqatsi...
Reply
Koyaanisqatsi...
by Anonymous on Mon 11 May 2009 05:05 AM EDT  |  Permanent Link
es:
film o nicem jinem nez o fotografovani ..
zajimavy film(?)
Reply
Re: film Koyaanisqatsi...
by JK on Mon 11 May 2009 11:39 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Taky asociace. Když jsem psal o abstrakci tak mi přišel na mysl tento film, který na abstrakci (založené právě na kombinaci motion blur a time lapse) staví své (emotivní) poselství. S (technickým, jak jinak :-) přípodotkem, že v time lapse záběrech je potřeba zvolit správný shutter angle pro dosažení odpovídající dávky motion blur - viz. shutter speed, shutter angle, frame rate.

--

(Asociace se bohužel nedostavila mezi thready, takže mi nedošlo, na co se vlastně ptáte.)
Reply
Re: Pastelové jaro - vysvětlení
by JK on Sun 10 May 2009 05:32 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Objekt: skupina bříz na břehu jezera, modré pozadí je tvořeno jeho hladinou. Vlny na hladině zřejmě vyvolávají dojem zvlněného skla (jak tu někdo hádal).

Postup: vertikální pohyb kamery (vertical blur) v kombinaci s vhodně zvoleným časem závěrky. Počítám, že je v obraze vidět interakce mezi pohybem kamery a pohybem vln (tvořící pattern pozadí - ten nejspíš též přispěl ke zvlnění některých vodorovných linií).

Asi by bylo možné dosáhnout podobného efektu úpravou ve Photoshopu - s výjimkou interference pohybu kamery a vln. Při použití metody pohybující se kamery člověk předem neví, co ze záběru vyjde. Je to pokus - omyl a pokusů je potřeba poměrně značné množství. To bych osobně považoval za výhodu - ve výsledku hraje roli náhoda a je z čeho vybírat.

Co způsobilo flíček nevím.
Reply
Re: Re: Pastelové jaro - vysvětlení
by jednorozec on Sun 10 May 2009 06:35 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Zajímavé! Díky za vysvětlení.
Takže to modré je nebe (ne, že ne, jak uvádíte v předchozím příspěvku), akorát se odráží na hladině jezera. ;-)
Reply
Re: Re: Pastelové jaro - vysvětlení
by Jaromir on Tue 12 May 2009 01:43 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
To by me nenapadlo, ze se to takhle "fyzicky" da udelat. Myslel jsem, ze se nejedna o realitu (software, malba). No vy jste fotograficky feinschmecker.

Docela by me zajimaly i Vase jine pokusy s timto efektem na a stejnem objektu, nechcete to sem soupnout? Abychom videli, co se tak moc nepovedlo.
Reply
Re: nechcete to sem soupnout?
by JK on Wed 13 May 2009 03:22 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Nechám si to projít hlavou. Určitě ale ne dříve, než o weekendu.
Reply
Jste neco
by Jaromir on Tue 12 May 2009 02:55 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Po Vasem vysvetleni je to vertikalni rozostreni jasne videt. Co cloveka splete je ta bila vertikalni tlusta cara uprostred. Mozna blesk?
Reply
Mozna blesk?
by jednorozec on Sun 17 May 2009 09:46 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Tasemnice?
(Only being facetious, sorry.)
Reply
Myslite Jaromíre
by Leon Kreutzfeld on Mon 18 May 2009 01:01 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
ten strom?
Reply
Re: Myslite Jaromíre
by Jaromir on Mon 18 May 2009 02:23 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
No myslel jsem proc je ten strom uprostred belejsi. Mozna nejaky odraz fotografickeho blesku. Ze je bliz, nez ty ostatni. Ale dole ta trava je furt stejne hneda, tak to asi tak nebude.
Reply
Re: Re: Myslite Jaromíre
by Leon Kreutzfeld on Mon 18 May 2009 04:07 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Já si stejně myslím, že to tak bude. Ona každá plocha odráží jinak, takže je možné, že to na tom světle šedém stromu je vidět daleko víc.
Reply
Re:Pastelové jaro
by Juchelka on Thu 28 May 2009 11:21 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Abstrakce trochu jinak.
Reply
Re: Re:Pastelové jaro
by Leon Kreutzfeld on Fri 29 May 2009 10:57 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Tůto nemám moc rád. To je spíš pro techniky.
Reply
Re: Re:Pastelové jaro
by jednorozec on Fri 29 May 2009 07:53 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Je to mírně zajímavé a je to, svým způsobem, realita. Podobně by šlo fotit např z řetízkového kolotoče a divil bych se, kdyby to už někdo dávno neudělal.

Osobně se mi z nabízených snímků nejvíc páčí non-eukleidovsky tartanovitá komposice od grahamdoig, osmá shora.
Trochu jsem si při tom připoměl i Franze Kupku, českého malíře žijícího v Paříži.
Reply
Nový snímek: Hrad
by jednorozec on Fri 29 May 2009 08:00 PM EDT |  Profile |  Permanent Link
Comment posting not enabled for this article

To se mnoha odpovědí nedočkáte...
Reply
Re: Nový snímek: Hrad
by vodnik on Sat 30 May 2009 04:57 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Není to Střekov, vp. Jaromíre?
Reply
Re: Re: Nový snímek: Hrad
by ASTR on Sat 30 May 2009 07:42 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Strekov
Reply
Re: Re: Nový snímek: Hrad
by Jaromir on Sat 30 May 2009 10:08 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Ano, je to Strekov. Tak to se omlouvam, to mi nejak uniklo, ze tam nejdou kommentare. neumi to nekdo nastavit?
Reply
Re: Re: Re:Pastelové jaro
by Leon Kreutzfeld on Sat 30 May 2009 08:02 AM EDT |  Profile |  Permanent Link
Kdysi jsem jako malý něco podobného zkoušel s černobílým kinofilmem podle návodu v ABC. To se vzal tubus, do jehož dna se udělala dírka, do toho tubusu se strčila baterka a na něco se zavěsil. Ve tmě se pak nějakým směrem rozhoupal a na "béčko" nebo "téčko" se to zespodu fotilo. Kombinací tubusů a úponů se dali získávat zajímavé obrazce.
Nicméně je to takový ten efekt na první pohled. Dnes, kdy už k vytvoření těch útvarů při vlastnictví PC nepotřebujete vlastně ani foťák, je to, myslím, ještě méně než to bylo. Vyzkoušet a dost.
Reply
Post comment:
Format Type: 
  Convert newlines
Subject: 
   
insert bold tags insert italic tags insert underline tags insert strikethough tags insert link insert blockquote tags
Comment: 
Loading...
Comment verification:

Please enter the text you see inside the graphic to post your comment:
You are not currently logged in. If you would like your user information to be displayed with your comment, please enter your login information below.
Login information:
Username: 
Password: 
If you would like to post contact information on your comment, please enter your information into the optional fields below:
Contact information:
Name: 
URL:  example: http://yourdomain.com
Email: 
Please note: email will not be displayed on the site, only for the blog owner. If logged in, URL will only be used.
 
Posting...
 
Login
User name:
Password:
Remember me 
Create an Account
Why Create A Reader Account?
Hlavní stránka
Poslat heslo
Notifikační služba|RSS
E-mail
Help
Poslední články
Analýza jednoho sporu (2)
Google WikiKomentáře (0)
20 let duvodem k oslave ? (19)
prasečí chřipka a prasacky business :-( (16)
svoboda projevu v Anglii (9)
Konec spikleneckých theorií o 11. září (8)
Jak dal "MULTIKULTURNE" ? (11)
Aktuální poselství Václava Budovce z Budova současné Evropě (6)
z CR r.2009 aneb signatarka Charty (5)
Spravny pristup:-) (5)
Poslední Komentáře
Re: Můj pohled (JK)
Můj pohled (Guy Peters)
Re: Re: 20 let duvodem k oslave ? (NIKL)
Re: Re: 20 let duvodem k oslave ? (ASTR)
Re: 20 let duvodem k oslave ? (ASTR)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: domoCech. Co to jako znamena? (NIKL)
Re: Re: Re: Re: Re: domoCech. Co to jako znamena? (vodnik007)
Re: Re: Re: domoCech. Co to jako znamena? (ASTR)
Re: Re: Re: Re: domoCech. Co to jako znamena? (NIKL)
Re: Re: Re: domoCech. Co to jako znamena? (vodnik007)
Odkazy
Kultura|Umění

Banksy
Český Rozhlas|Svět kolem nás
Kulturní týdeník A2
Kyoto Journal|Selections

Osobní blogy

Badger's Hole
Cuketka
Hungry Hedonist
Lucerna Wikipedie
Matesola
Nautilus
Pavouci ve Flašce I|II
Slepecká Hůl

Politika

Antiwar.com
Britské Listy
ConsortiumNews.com
Neviditelný Pes|Diskuse
PBS|Frontline
The Huffington Post
Zvědavec|Diskuse

Věda|Technologie

Česká Astronomická Společnost


BlogHarbor
© Copyright 2005-2008 Vrba.NET