Pomalu končí volno, kde jsme mohli relaxovat a nabrat sílu do nového roku. O svátcích mohli mnozí z vás, vážení čtenáři, zavítat do kostelů. Možná to byla pro vás jenom jakási nostalgie, možná v tom bylo víc. Při návštěvě svatostánku jste si mohli položit otázku, „jak je to s tím Ježíšem?“ Někteří z vás, vážení čtenáři, jste si pročetli Bibli a dospěli jste k názoru, že Ježíš je moudrý učitel, ale Bůh? Jak tvrdí křesťané. K tomu všemu se přidají námitky a nesouhlas jak od muslimů a židů. Pro jedny je Ježíš pouze prorok a pro druhé zase pouze rabín. Jak je to tedy, co je pravdy na křesťanském pochopení Ježíše jako Boha?
Skutečně, pokud si pročtete Svaté texty Bible, není tam příliš mnoho zmínek o tom, že Ježíš je Bůh. Kde berou křesťané jistotu o Ježíšově božství? Co jim dává takovou jistotu, že se k Ježíši i modlí? Pokusím se na všechny tyto dotazy nalézt s vámi, vážení čtenáři, odpovědi.
Přečtěme si společně jeden biblický text, protože ten nám lépe umožní pochopit něco z charakteru Ježíše Krista. „Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem.“ (Skutky 2:36) Tato výpověď, toto konstatování o Ježíši je závěr kázání apoštola Petra ke shromážděným židům v Jeruzalémě. Tito židé byli vlastně konvertité k judaismu ze všech národů. Tato věta, která zakončuje, která lemuje Petrovo kázání, je jednou z nejústřednějších výpovědí celého křesťanství. Konstatování o tom, že Ježíš je Pán a Mesiáš, vlaje jako prapor v přední linii celého křesťanství.
Jak jsem na to přišel? Navíc tam není řečeno o Ježíši jakožto o Bohu. Tvrdit, že je Ježíš Pán, totiž znamená pochopit tento titul, toto jméno v perspektivě celé Bible. My lidé 21. století máme spojené Pán se zdvořilostním oslovením člověka, nebo jako autoritu, majitele. Což je však hrubý omyl! Podle Starého zákona je Pán doslovným překladem, kalkem jména samotného Boha. Je to jméno אדני [Adónaj], které se překládá jako Pán, nebo Hospodin.
Tady to oslovení Boha je ještě něčím zvláštní. Židé jméno אדני [Adónaj] četli všude tam, kde se ve Svatých textech Bible vyskytovalo jiné Boží jméno יהוה [JHVH]. Proč to dělali? Bylo to z bázně, a také z úcty vůči Bohu. Snad aby se neprovinili proti přikázání nebrat Boží jméno nadarmo. Snad aby se zabránilo nějakému magickému zneužívání Božího jména יהוה [JHVH]. Takže to byli židé, kteří „nahradili“ ono tajemné a nevyslovitelné jméno Boží יהוה [JHVH] jiným oslovením Boha.
Jméno אדני [Adónaj] se vyskytuje také samostatně a je oslovením samotného Boha. Nejsem si zcela jist, ale člověk takto nebyl nikdy titulován. Bůh je v dějinném období Starého zákona oslovován jako אדני [Adónaj] ve více než stovkách případů. Díky „nahrazení“ Božího jména יהוה [JHVH] jménem אדני [Adónaj] tady máme navíc oslovení Boha v mnoha tisícovém výskytu. Tento Bůh אדני [Adónaj] Pán, vyvádí Izrael z Egypta, k tomuto Bohu se lze obracet v modlitbách. Tento Bůh odpouští hříchy. Bůh, jehož jméno je אדני [Adónaj] Pán!
Obrátím nyní svoji pozornost k období Nového zákona, konkrétně ke kázání apoštola Petra. Pokud apoštol Petr konstatuje, že je Ježíš Pán, potom apoštol Petr konstatuje, že je Ježíš אדני [Adónaj]!! Teprve tento text, tato věta – Ježíš je אדני [Adónaj] Pán, mi dává plnou svobodu modlit se k Ježíši! Z hlediska „teologické stavby“ je konstatování o tom, že je Ježíš אדני [Adónaj] základním kamenem této stavby.
Je to dokonce tak důležité, že pro apoštola Pavla se toto vyznání stává „vstupenkou věčného života“. „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“ (Římanům 10:9) Protože vyznám-li Ježíše jako Pána, vyznám Ježíše jako אדני [Adónaj]. A to mi dává pevnou jistotu k modlitbám a prosbám o odpuštění hříchů od Ježíše.
Nepřímo je potom v takovém vyznání řečeno, že Ježíš je Bůh! Poněvadž je to oslovení Boha samotného v období Starého zákona. Tím ovšem nepopírám jiné biblické texty, které tvrdí explicitně, že je Ježíš Bůh (Jan 1:1 atd.) Ovšem vidím tady jisté pořadí důležitosti. Petr ve svém kázání a apoštol Pavel v listu Římanům chápou jako ústřední téma celé teologie – Ježíš je Pán, Ježíš je אדני [Adónaj]. A jsou to listy apoštola Pavla do všech křesťanských obcí, kde připomíná – „Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista.“ Nic tam není řečeno o tom – „Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a rabína Ježíše Krista.“, nebo „Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a proroka Ježíše Krista.“
Konstatováním, vyznáním, že Ježíš je Pán, přiznám Ježíši Kristu božství. A jenom si pročtěte celý Nový zákon, vážení čtenáři, a pokuste se sečíst kolikrát je titulován Ježíš jako Pán. Proto mohu vyznat, že Ježíš je Bůh. A námitky oponentů o tom, že jsme si my křesťané učinili z Ježíše Boha, vidím jako neopodstatněné.
Přání pokoje v novém roce přeje všem čtenářům Karels
|
||||||||
|
| Kalendář Příspěvků
Search
|
Učinili křesťané z Ježíše Boha?
by
Karels
on Fri 30 Dec 2005 10:08 AM CET | Permanent Link
Keywords:
karels
Comments
Re: Učinili křesťané z Ježíše Boha?
by
Karels
on Fri 30 Dec 2005 02:12 PM EST | Profile | Permanent Link
Zrovna mi tento článek uveřejnili také na Britských listech. Posílal jsem ho včera, ráno jsem ho tam neviděl, tak jsem ho dal sem.
Což doufám nevadí. Tady se dá diskutovat, což Britské listy neumožňují. S pozdravem Karels to je mi L C
by
RON
on Sat 31 Dec 2005 12:29 AM EST | Profile | Permanent Link
Cim vic lidi ma prilezitost neco videt ci precist, tim lip!!!!!
Takze sireni clanku i pres vselijake zakazy povazuji za kladne i kdyz se zda ze si z toho nekteri delaj bud zacpu nebo infarkt. Plagiarismus je samozrejme neco zcela jineho, jinak kdo chces a muzes.... postuj kopiruj co srdce a elektrooony raaci!!!!!!! Mimochodem... asi bych se tenhle tyden na Honzovy blivance nepodival..takze...dik. Ale k predmetu. jsa vychovan v katolicismu, cele ty bajky mi prijdou velmi zajimave a vychovne a docela mozne ze kde je kour tam, je asi ohen. Definitivne bez hlaseni se k "inteligentnimu designu"( ktery design by mohl byt neinteligentni???? design je inherentne inteligentni cinnost)) rad vzdy priznam STVORITELE. Za nejvetsi blbost at nabozenstvi tak soucasne kosmologie povazuji jejich nejapne a smesne cachrovani s CASEM. !!!! TIME !!! Od religionistu se to da ocekavat ...od fyziku je to zklamani. Mluvit o okamziku velkeho tresku jenz neustale upresnujii nekam k cislu jako 15 000 000 000 let zatimco se pak beze studu bavime o "vyhasinajici" universi nekdy za milion na miliontou na miliontou let . Chachacha. Hmmm tahle nase universe jaksi nebyla podle nich ani(zakuklena) v te singularite uz od n na ntou let ci, coz mi chutna nejlip... od nekonecna ,nee rozprsklo se to jen pred chvilkou:-)))))) Ale ted to pujde furt dal az entropie privede cely cirkus do nejnizsi rovnovazne polohy z niz neni uniku a co pak?? Zastavi se CAS s poslednim pohybem nejposlednejsi castice ( kterou jsme jeste ani neobjevili) ?? Je mi jedno jestli je originator vesmiru(uu) pan Priroda ci JELAOUS JAHVE nebo MILOSTIVY JEZIS, nekdo ten kolovratek vlastnil od nepameti a bude mit asi do nekonecna. Nevim proc by tak vsemocnemu melo stat za to experimentovat se spetkou protoplasmy...ale ma za to me srdecne diky. Otce nas...Amen. Co se tyce krestanske trojice nejsvetejsi , docela musim premahat zaludek nebot mi to pripomina trojbozstvi a od toho uz neni daleko k Olympu a vesele parte co tam hodovala na ambrosii a zavdavala nektarem. :-)))))))))) Stvoritel..ano...Buh budiz a diky za naklonnost. Vyssi moc...prosim....je to jim inscenovane predstaveni a dik za doposud prijemnou roli. A soucit tem co hrali ty horsi treba v koncentracich. O tech cirkevnich hratkach ktere jsou cim dal komplikovanejsi udrzet lidi verit ve vesteni pastevcu(dosad jine) pri uziti vselijakych chemikalii radsi moc nemyslim. Shovivave to JEN TRPIM...hlavne ze mne za to neupali:-))))))) . Re: to je mi L C
by
vodnik007
on Sat 31 Dec 2005 12:51 AM EST | Profile | Permanent Link
Souhlasim. Nas problem je kratky zivot.
Co bylo pred nami a co bude po nas, je pro nasi momentalni formu nedosazitelne. Jedine reseni je v jakesi existenci po smrti. Pro nektere je to Nebe, jine novy zivot v reinkarnaci, zmtvychvstani, zivot v jine dimenzi a nebo dokonce uplne nic. Nova kniha souhrnu poslednich objevu od velkeho tresku az do rozplynuti vesmiru s mnoha obrazky nam ukazuje nasi maliclost. Re: Učinili křesťané z Ježíše Boha?
by
vodnik007
on Sat 31 Dec 2005 12:04 AM EST | Profile | Permanent Link
Jezis nemohl byt Bohem, kdyz se sam pred nim pokoril.
Jan 14:28 Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím - a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já. Nesmyslne lataniny o svate trojici pouze komplikuji jednoduche vysvetleni otce a syna. Zdejsi komentare to jaksi objasnuji. Dalsi bajka v cudu :-)))
by
RON
on Thu 05 Jan 2006 06:51 PM EST | Profile | Permanent Link
Last week in Rome, theological advisers to Pope Benedict XVI expressed a consensus that limbo, the afterlife state reserved for the unbaptized innocent, does not exist. Never formally defined as doctrine, limbo had nevertheless found a firm place in the religious imagination of many Christians. Limbo's symbolism long seemed to mitigate the harshness of a theology that said only
those formally initiated into Christianity through baptism can gain admittance to heaven, although by banishing the innocent to a lesser state ("natura" happiness as opposed to beatific bliss), limbo carried a harshness of its own. Now the church is acknowledging that the passion and authority once invested in limbo, however "unofficially," can yield. Limbo is an invented symbol that can be left behind. Re: Dalsi bajka v cudu :-)))jeste neni
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 06:43 PM EDT | Profile | Permanent Link
Svého času bylo psáno ve Spiegelu, o předobrém úmyslu papežově, a pro spásu Vašich duší musím odpovědět , zvláště těm měkkým idealistům potřebným iluzí : myslíte že, tento papež opravdu chce oficiálně a n e o m y l n ě ex catedra zrušit nauku o osudu nepokřtěných, jak naznačuje Spiegel? Nemýlí se ? Bude vysloveně zakázano tuto nauku šířit nebot se po tolika staletích stala kacířská ? Možná se Spiegel , mýlí. Rozhodně je mylná česká interpretace a úvaha , kterou jsem četl o nepokřtěných dětech v dočasném očistci, slabošsky nekřestanští humanisté –...
Nešlo tedy o očistec , ale ani o předpeklí, nýbrž takzvaný l i m b u s . ten, byl či je večný a nezměnitelný , tedy něco v tomto smyslu horšího. Před tim se učívalo , že tyto děti budou věčně trpět mukami pekelnými , myslím , že začátek , alespon knižní, je u sexualně patrně ne zcela normálního "svatého "Augustina, ale je možné , že tak byly chápany některé pasáže v Novém Zakoně i dříve, jen žádne iluze o některých formách křestanství, zvláště ne o tom katolickém . Pravoslavná církev dědičný hřích v tomto smyslu; a limbus a očistec v žádném smyslu neučí, tedy jí se tyto výtky nemohou týkat. Limbus to už byl v kat. církvi jistý pokrok / ale utrpení nepokřtěných dětí v pekle tím odsouzeno jako omyl nebylo , já si nejsem jistý zda bylo odsouzeno vůbec někdy, myslím , že oficiálně a výslovně nebylo, jen o tom většina kněží přestala mluvit, ale znal jsem jednoho , který tuto možnost bral stále v úvahu . Katolictví bylo a je kruté v theorii i praxi. Sám jsem na toto téma mluvil s řadou kněží i theologicky vzdělaných laiků , všichni možnost spásy , tedy posmrtné blaženosti nepokřtěných dětí v nebi zamítali, někdy způsobem , který svědčil o naprostém nedostatku minimální morální inteligence nebo intuice, nebo jen docela obyčejného lidského citu .Kdybych opakoval některé kněžské výroky nebylo by mi to věřeno. Někteří jsou ted výše ve funkci na Moravě a v Čechách. ,Pokusy o řešení problému jistě byly ,ale bez vlivu na mocensky kvalifikované. Většině katolíků je pochopitelně stejně totálně jedno co jejich církev učí . Pobaví i poděsí psychologicky, zajímavé výroky jako ,, to jsem rád / ráda , že nevím čemu musím věřit , jinak bych nemohl / nemohla věřit. Smutné nebo trapné. Zkuste vašim známým katolíkům nebo sobě předložit nějaké , dogma a tvrzení římskokatolickou církví odsouzené jako kacířství , většina označí jako dogma právě to co bylo odsouzeno , a jako herezi pravdu neomylně vyhlášenou Pak se vám budou nejspíše vyhýbat. Kněží občas i zbožně zalžou v zájmu vaší spásy a netradicionalističtí intelektualové sami sebe zoufale okecávají. Seznam literatury na téma křtu > limbu > očistce > pekla by byl dlouhý, ale když papež otočí i většina otočí , a budou agresivně obhajovat to co se stejnou vervou ještě včera hájili,nebo nejspíš skončí v pekle, Ještě nedávno jsem četl , že papež naopak nauku o limbu potvrdil. Možná to byla nepravdivá zpráva, ovšem řada katolických časopisů , včetně českých na naprosté nespasitelnosti nepokřtěných , a nejen jich , velmi trvá. Když byl papež pouhým kardinálem Vrchním Velkým inkvizitorem ( viz Dostojevský ) tak v této věci nic nedělal , spíše se snažil likvidovat t h e o l o g i i o s v o b o z e n í , viz. což se mu nepodařilo díky Pánu Bohu . Ale Svatý Otec se už na nás nezlobí a tak k nam do do Brazilie přijel. . Kdysi mi jeden katolický kněz, jinak velmi hodný člověk řekl, že dav potřebuje a chce být manipulován. A s těmi nepokřtěnými opravdu se Spiegel a optimisté nemýlí? Vždyt 2000 let je na takovou změnu málo. Papež je sice neomylný a mohl by tedy tento problém vyřešit za pět minut, ovšem jsa diplomatem a Hlavním Manipulátorem tak s tím tolik nespěchá ., stejně jako s jinými theologickými a morálními problémy. Kupř. kdysi , zvláště zrychleně po vydání encykliky Humanae Vitae věřící běhávali , a někteří se dosud nezastavili, od kněze ke knězi od zpovědnice ke zpovědnici , hledajicí kdo by to vzal na sebe a povolil jim antikoncepci .Což je typické i symbolické. Bude namítnuto , jak to souvisí s Bushem, politikou, společenským systémem , chudobou, naftou, dolarovými reservami, globalizací , Latinskou Amerikou, New World Order a m o c í Odpověd je extrémně jednoduchá, souvisí to hodně a těsně a děsivě a děsně ! ps Hustota memes v brazilské ideosféře nezměněna Nepokřtěné děti v pekle -
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 07:01 PM EDT | Profile | Permanent Link
- naprosto nechápu, jak tomu někdo soudný může dnes věřit.
V pravoslaví je Augistin z Hippo "blahoslavený", nikoli "svatý". Kdo jsem já, abych posoudil, zda si ten nebo onen církevník zaslouží takový nebo makový titul. Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 07:25 PM EDT | Profile | Permanent Link
- naprosto nechápu, jak tomu někdo soudný může dnes věřit.
katolik musi . V pravoslaví je Augistin z Hippo "blahoslavený", nikoli "svatý". v celocirkevnim kalendari neni tusim ani jako blahoslaveny , aspon mi to tak bylo receno z ofialnich pravoslavnych kruhu. na to tema -lazar puhalo -augustin of hippo. Kdo jsem já, abych posoudil, zda si ten nebo onen církevník zaslouží takový nebo makový titul. proc ne ? tvrdi-li takove nechutnosti jako augustin , je-li otcem / nebo praotcem/ herese a schismatu, pak muzete. nejde jen o titul. Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 07:34 PM EDT | Profile | Permanent Link
No v tom celocírkevním kalendáři jsou asi jen světci společní a důležití pro všechny lokální pravoslavné církve. Řekové mají v kalendáři některé světce, které nemají Rusové a opačně. V českém pravoslavném kalendáriu jsou doplněni světci z Británie 7.-8.stol., já jsem dodal aspoň tři světce nizozemské. (Západní světci před schizmatem, určitě před r.800, jsou považováni za pravoslavné svaté a jako takoví uctíváni).
Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 07:46 PM EDT | Profile | Permanent Link
ano.
myslim, ze v tom ceskem jsou i hus a jeronym prazsky. ale nejsem si tim jisty vice nez na 99 %. myslim , ze v pripade husa je to zarazejici. ani u sympatickeho jeronyma si nejsem prilis jisty zda muze byt povazovan za pravoslavneho svetce.. o husovi jsem pred par dny cetl zajimavy clanek od rudolfa polownika. myslim , ze byste i jej mel vyhledat . ja bych se pokud jde o husa drzel spise pekarovi skoly. v tom celocírkevním kalendáři jsou asi jen světci společní a důležití pro všechny lokální pravoslavné církve. a pouze ti mohou byt povazovani za uznavane cirkvi jako takovou. Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 07:55 PM EDT | Profile | Permanent Link
O tom Husovi jsme už mluvili: oficiálně ani Hus ani Jeroným Pražský pravoslavnou církví kanonisováni nebyli.
pouze ti mohou byt povazovani za uznavane cirkvi jako takovou Každý církví uznávaný světec musí být uznán celou církví. Ne každý se však slaví v celé církvi. V Gruzii jistě neslaví památku sv. Ivana Českého a v Jerusalémě asi neslaví sv. Oswiu. Přesto jso tito svatí uznáni celou pravoslavnou církví. V celé církvi se slaví Otcové, velkomučedníci, sv.Mikuláš... Re: Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 08:11 PM EDT | Profile | Permanent Link
vyslovene ne , ale jako o svatych jsem uz o nich slysel.
v pripade husa opravdu nevidim zadny duvod. podobne hlasy po roce 1918 pusobi na mne tak nejak spise dobove politicky , nacionalisticky, az podbizive. jeronym mel k pravoslavi mnohem blize , ale ne zas tak blizko , i kdyz byl u prijimani v pravoslavne cirkvi. rostislav , ten asi ano . ovsem nejaka lidova ucta a tradice tady nebyla. Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 08:31 PM EDT | Profile | Permanent Link
Jako svého svatého mučedníka ho (spolu se sv. mučedníkem Jeronýmem Pražským) už uctívá pravoslavná církev (dle vyhlášení metropolity Kryštofa, arcibiskupa pražského
z encyklopedie Tak o tom nic nevím.
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 08:56 PM EDT | Profile | Permanent Link
Je v pravoslaví ctěn a vážen, ale není pravoslavným světcem. Ani Jeroným Pražský.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 09:21 PM EDT | Profile | Permanent Link
Jako svého svatého mučedníka ho (spolu se sv. mučedníkem Jeronýmem Pražským) už uctívá pravoslavná církev
to uz rozlisi jen odbornik, ostatni sotva. krystof by mel mluvit jinak. hus svatym pravoslavnym mucednikem neni., a uctivat jej jako pravoslavneho svateho mucednika neni urcite na miste. s polownikem take v ledacems nesouhlasim. a ke ,,svatemu"" augustinovi doporucuji Augustine of Hippo: An Orthodox Christian Perspectiv By Rev. Dr. Michael Azkoul A summary of the profoundly scholarly work The Influence of Augustine of Hippo on the Orthodox Church. Fr Michael Azkoul has provided a series of brief summaries on four of the chapters of his larger work. These summaries are simplified for the average reader. Fr Michael, a renowned patristic scholar looks at the heresies of the controversial new-Platonist philosopher Augustine of Hippo, and examines the sorrowful influence he has had on the O bl. Augustinu...
by
vodnik
on Tue 02 Oct 2007 08:02 AM EDT | Profile | Permanent Link
...mám útlou knížečku od o.Serafima (Rose) (americký konvert, +1982) The Place of Blessed Augustine in the Orthodox Church. Je v ní freska z Varlaamova kláštera v řecké Meteoře, takže jisté úcty v pravoslaví nepochybně požívá. Jméno Michael Azkoul je mi povědomé, ale myslím, že tu od něj nic nemám.
Jinak mám o Augustinovi jednak římskokatolickou knížku od Henry Marroua a tu monografii od M. Machovce (tu jsem ještě nečetl). Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 09:25 PM EDT | Profile | Permanent Link
cely projev vladyky krystofa je krajne nevhodny, oduvodnovani uctivani / ne pouze ucty/ svatych mucedniku husa a jeronyma teologicky naprosto pochybne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
vodnik
on Tue 02 Oct 2007 07:54 AM EDT | Profile | Permanent Link
Kde jste našel ten projev? Pokud já vím, pravoslavná církev v Čechách a na Slovensku ctí památku Jeronýma Pražského a Mistra Jana Husa, ale nejsou to pravoslavní svatí.
Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 07:59 PM EDT | Profile | Permanent Link
No v tom celocírkevním kalendáři jsou asi jen světci společní a důležití pro všechny lokální pravoslavné církve
a ne kontroversni a ucici veci zjevne hereticke a/nebo nemoralni. augustin je take vlastne praotcem inkvizice. ucil o predurceni ke spase nebo zavrzeni davno pred kalvinem / a mozna i husem/. v otazce filioque jsou u nej take prinejmensim naznaky herese. a v mnoha dalsich kontradikcich. skoro bych rekl , ze u nej zacina katolicismus. Re: Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
josafat
on Mon 01 Oct 2007 08:20 PM EDT | Profile | Permanent Link
Altermedia ČR » 2007 » August » 28
Rudolf Polownik. Před nedávnem jsme oslavili státní svátek, jímž si připomínáme upálení Mistra Jana Husa v Kostnici. Přiznejme si ale otevřeně, že Hus je dodnes tak to je ten clanek ,stoji za precteni. a prave u nas zacala destiva sezona . Ten článek jsem našel
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 08:55 PM EDT | Profile | Permanent Link
Stojí za přečtení zde i s diskusí. Nesouhlasím se vším, ale podívám se na to podrobněji jindy.
Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
Anonymous
on Mon 01 Oct 2007 07:32 PM EDT | Permanent Link
"The God of the Old Testament has got to be the most unpleasant character in all fiction: jealous, and proud of it, petty, vindictive, unjust, unforgiving, racist," he says. Dawkins then criticizes Abraham, compares Moses to Hitler and Saddam Hussein, and calls the New Testament "St Paul's nasty, sado-masochistic doctrine of atonement for original sin."
Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
vodnik
on Mon 01 Oct 2007 07:35 PM EDT | Profile | Permanent Link
Tohle stojí o kousek níž v téměř dva roky starém Ronově příspěvku.
Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
Anonymous
on Mon 01 Oct 2007 07:50 PM EDT | Permanent Link
ale neco na tom je panove.
Re: Re: Re: Nepokřtěné děti v pekle -
by
Juchelka
on Mon 01 Oct 2007 08:05 PM EDT | Profile | Permanent Link
Zalogujte se a nebo se podepisujte vy nekonsistente! : )
Re: Re:vodniku vyhledejte si-- Dalsi bajka v cudu :-)))jeste neni
by
josafat
on Tue 02 Oct 2007 01:38 PM EDT | Profile | Permanent Link
vyhledejte si - pravoslavi a jan hus, jan hus a pravoslavna cirkev, vladykuv projev a podobna tvrzeni tam objevite.
jisteze nejaka ucta k augustinovi existovala /, patrne z neznalosti nebo jako neprimereny zapadni vliv. ale a. ma od pravoslavi daleko, a temer vsechno negativni v zapadnim krestanstvi vyslo z nej. Ad Augustin
by
vodnik
on Tue 02 Oct 2007 05:02 PM EDT | Profile | Permanent Link
a. ma od pravoslavi daleko, a temer vsechno negativni v zapadnim krestanstvi vyslo z nej.
Mám podobný pocit, ale nechci své osobní pocity nadřazovat církevní doktríně. Na ten vladykův projev se pokusím kápnout, ale jestliže ho máte, proč sem nedáte odkaz? :-O Re: Ad Augustin
by
josafat
on Wed 03 Oct 2007 07:09 AM EDT | Profile | Permanent Link
. ma od pravoslavi daleko, a temer vsechno negativni v zapadnim krestanstvi vyslo z nej
nechci své osobní pocity nadřazovat církevní doktríně. Na ten vladykův projev se pokusím kápnout, ale jestliže ho máte, proč sem nedáte odkaz? :-O NENI TO DOKTRINA. NO POKUSIM SE TO NAJIT . nestiham. Husovo svatoreceni.
by
vodnik
on Wed 03 Oct 2007 08:54 AM EDT | Profile | Permanent Link
Re: Husovo svatoreceni.
by
josafat
on Wed 03 Oct 2007 04:41 PM EDT | Profile | Permanent Link
velimirovice jsem cetl , dokonce jsem tu knizku v srbstine mel, a pri jednom stehovani venoval kostelu.
ty dva odkazy mne sokovali. není to pouze smutne. nechci se k tomu tady vyjadrovat , ale arcibiskupovi krystofovi/ a par dalsim lidem v cr , ktere znam napisu co si o tom / a take vladykovi o vladykovi/ myslim. Re: ty dva odkazy mne sokovali
by
vodnik
on Wed 03 Oct 2007 04:54 PM EDT | Profile | Permanent Link
Proč? Rozveďte to!
Re: Re: ty dva odkazy mne sokovali
by
josafat
on Wed 03 Oct 2007 05:20 PM EDT | Profile | Permanent Link
snad zitra nebo pozdeji , ted mam rozepsane neco do novin. tak dobrou.
Re: Učinili křesťané z Ježíše Boha?
by
RON
on Sun 08 Jan 2006 07:52 PM EST | Profile | Permanent Link
Dawkins: Religion
equals 'child abuse' Scientist compares Moses to Hitler, calls New Testament 'sado-masochistic doctrine' Posted: January 8, 2006 Richard Dawkins Controversial scientist and evolutionist Richard Dawkins, dubbed "Darwin's Rottweiler," calls religion a "virus" and faith-based education "child abuse" in a two-part series he wrote and appears in that begins airing on the UK's Channel 4, beginning tomorrow evening. Entitled "Root of All Evil?," the series features the atheist Dawkins visiting Lourdes, France, Colorado Springs, Colo., the al-Aqsa mosque in Jerusalem and a British religious school, using each of the venues to argue religion subverts reason. In "The God Delusion," the first film in the series, Dawkins targets Catholicism at the pilgrimage site in Lourdes. "If you want to experience the medieval rituals of faith, the candle light, the incense, music, important-sounding dead languages, nobody does it better than the Catholics," he says. Dawkins, using his visit to Colorado Springs' New Life Church, criticizes conservative U.S. evangelicals and warns his audience of the influence of "Christian fascism" and "an American Taliban." The backdrop of the al-Aqsa mosque and an American-born Jew turned fundamentalist Muslim who tells Dawkins to prepare for the Islamic world empire – and who clashes with him after saying he hates atheists – rounds out the first program's case for the delusions of the faithful. In part two, "The Virus of Faith," Dawkins attacks the teaching of religion to children, calling it child abuse. "Innocent children are being saddled with demonstrable falsehoods," he says. "It's time to question the abuse of childhood innocence with superstitious ideas of hellfire and damnation. Isn't it weird the way we automatically label a tiny child with its parents' religion?" "Sectarian religious schools," Dawkins asserts, have been "deeply damaging" to generations of children. Dawkins, who makes no effort to disguise his atheism and contempt for religion, focuses on the Bible, too. "The God of the Old Testament has got to be the most unpleasant character in all fiction: jealous, and proud of it, petty, vindictive, unjust, unforgiving, racist," he says. Dawkins then criticizes Abraham, compares Moses to Hitler and Saddam Hussein, and calls the New Testament "St Paul's nasty, sado-masochistic doctrine of atonement for original sin." John Deighan, a spokesman for the Catholic Church, took issue with Dawkin's denunciation of religion, telling the Glasgow Sunday Herald, "Dawkins is well known for his vitriolic attacks on faith, and I think faith has withstood his attacks. He really is going beyond his abilities as a scientist when he starts to venture into the field of philosophy and theology. He is the guy with demonstrable problems." Madeline Bunting, a columnist for the Guardian, who reviewed the series, wrote: "There's an aggrieved frustration that [atheist humanists] have been short-changed by history – we were supposed to be all atheist rationalists by now. Secularization was supposed to be an inextricable part of progress. Even more grating, what secularization there has been is accompanied by the growth of weird irrationalities from crystals to ley lines. As G.K. Chesterton pointed out, the problem when people don't believe in God is not that they believe nothing, it is that they believe anything." Dawkins, perhaps best know for his much-cited comment that evolution "made it possible to be an intellectually satisfied atheist," appeals to John Lennon in a commentary he authored for the Belfast Telegraph on the eve of his program's premiere: "Religion may not be the root of all evil, but it is a serious contender. Even so it could be justified, if only its claims were true. But they are undermined by science and reason. Imagine a world where nobody is intimidated against following reason, wherever it leads. "You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one." To je celkem komická debata
by
Anonymous
on Tue 02 Oct 2007 01:50 PM EDT | Permanent Link
Jaký teologický význam má křest. Pan farář to ví, ale nepoví. Potřebuje peníze na chlast a děvky.
Re: To je celkem komická debata
by
vodnik
on Tue 02 Oct 2007 05:03 PM EDT | Profile | Permanent Link
Vy nevíte, jaký teologický význam má křest? Tak se zeptejte a neplácejte hlouposti o potřebě farářově...:-(((
Ale já to vím
by
Anonymous
on Wed 03 Oct 2007 10:00 AM EDT | Permanent Link
Je to právě ten poplatek. Stejně jako ve všech podobných případech, ať už se jedná o čtení z ruky cikánkou, vyhotovení horoskopu astrologem, zahnání kmenového strašidla šamanem atd. je význam těchto úkonů prodat naivnímu tvoru ničím neodůvodněný dobrý pocit a inkasovat nezaslouženou odměnu.
Re: Ale já to vím
by
josafat
on Wed 03 Oct 2007 04:45 PM EDT | Profile | Permanent Link
Ale já to vím
nic nevíte a prosim vas anonyme , neshazujte se tak moc. za krest se neplatí. u nas ne. a za jistych okolnosti nekrti jen knez. Re: Re: Ale já to vím
by
vodnik
on Wed 03 Oct 2007 04:54 PM EDT | Profile | Permanent Link
Já jsem křtil sebe a 4 děti, nestálo mě to ani korunu. Každý z nás si občas cintá na pentli, ale dělá-li to někdo tak veřejně jako tento anonym, pak si pomyslím "jaké štěstí, že je to anonym, já být na jeho místě, propadl bych se studem i jako anonym".
|
Login
Poslední články
Utrecht hardcore (8)
Poslední Komentáře
Let's go Dutch! (jednorozec)
Re: Re: Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik007)
Re: Utrecht hardcore (ASTR)
Odkazy
Osobní blogy
Badger's Hole
Politika
Antiwar.com
Věda|Technologie
|
||||||
|
||||||||