Uz je to tady.Magna Carta zacina byt jen bezvyznamny car papiru o rebelnych barronech a darebackem krali.
Police stop and search 100 people a day under new anti-terror laws
By Ben Russell, Political Correspondent
Published: 25 January 2006
Charles Clarke, the Home Secretary, is facing an onslaught over the Government's anti-terror laws after figures showed nearly 36,000 people were stopped and searched under the emergency powers last year. The number of people stopped and searched each year has soared since the Act came into force in 2001, when 10,200 people were stopped. It rose to 33,800 in 2003-04.
Campaigners will mount a legal challenge in the House of Lords today, as they attempt to limit the laws giving police sweeping powers to stop people even if they have no grounds to suspect them of a crime.
The Home Office revealed that people were being stopped at the rate of nearly 100 a day under the powers used to detain a peace campaigner, Walter Wolfgang, at last year's Labour Party conference.
Figures in a Home Office report showed that 35,776 searches of vehicles and people were recorded under Section 44 of the Terrorism Act, which was passed six years ago. Despite the high number of people stopped, only 455 were arrested. The newest statistics, which cover the 2004-05 financial year and do not include the aftermath of the July bomb attacks on London, represent a record use of the powers since the Act came into force.
The Home Office insisted the powers were essential to disrupt terrorist activity.
But campaigners warned that the law opened the door to discrimination and could be used to suppress legitimate demonstrations. A detailed breakdown of people stopped under the Act in 2003-04 found that more than one in five of those stopped were black or Asian, while reports suggest a huge increase in the number of black and Asian people being stopped since the London bomb attacks.
Lawyers acting for the civil rights pressure group Liberty will launch a test case in the House of Lords today, claiming the law breaches fundamental human rights.
They will press the case of Pennie Quinton and Kevin Gillan, who were among about 140 people arrested under the Terrorism Act at an international arms fair in east London in 2003.
Ministers also face opposition in the House of Lords next week when Liberal Democrat and Conservative peers will attempt to tighten the law to limit the power of police to authorise blanket stop-and-search operations.
Under conventional law, you can be stopped and searched by police if they have any suspicion you have committed a crime.
But the Terrorism Act, when sanctioned by a senior officer, allows police to stop and search people even without suspicion - something that campaigners say is a throwback to the notorious "sus" laws of the 1970s. Shami Chakrabarti, the director of Liberty, said: "This is almost worse than the sus laws. The police have the power to change the law of the land in whole parts of the country.''
Dominic Grieve, the shadow Attorney General, said: "These figures speak for themselves. The powers are being used as a blunt instrument and it is far from clear if those arrested are being done so for terrorism. "While we accept such powers may be necessary to protect the public from terrorism, it is vital these powers are not abused."
A spokeswoman for the Home Office insisted the legislation was needed to disrupt potential terrorist attacks. She said: "Stop and search under Section 44 is an important tool in the fight against terrorism. As part of a structured strategy, it aims to create a hostile environment for would-be terrorists to operate in."
John Catt, retired builder: 'It is very menacing when this happens'
John Catt, 81, an anti-war campaigner, has been stopped twice under the Terrorism Act. On the first occasion, the retired builder was stopped in east London and police searched the van he was driving. He said: "I was stopped in Shoreditch when I was pinned in by two police cars. They asked ridiculous questions like where was I going and why, how old I was and where I had been. They searched the back of the van and gave me a receipt to say why I had been stopped."
On the second occasion, he was questioned as he walked through Brighton wearing an anti-Blair T-shirt. He had been making his way to an anti-war demonstration at the seafront, outside the Labour Party conference in the city.
He said: "I was walking down Middle Street in Brighton towards a protest against the war and so on. I had a T-shirt on and had a plastic bag with some felt pens and some board because I draw." He said he was stopped and asked questions, before continuing to the demonstration. He said: "It is very menacing when you see this happening. Our civilisation is on the line."
Kevin Gillan, Student: 'They went through all my stuff'
The police stopped and searched Kevin Gillan as he cycled to an arms trade demonstration in London three years ago. He will challenge the Terrorism Act in the House of Lords today, claiming that it is a breach of human rights. His case, and that of the photographer Pennie Quinton, is backed by the civil liberties pressure group Liberty.
Mr Gillan, 28, a PhD student from Sheffield who has been researching political protests, was among 140 people arrested under the Terrorism Act outside an international arms fair in 2003 in London's Docklands.
Mr Gillan said: "I was within sight of the Excel Centre when the police stopped me. They asked to search me and said it was under the Terrorism Act. A police officer went through my stuff and confiscated some bits of paper with details of other demonstrations. It took about 20 minutes.
"I was pretty amazed that they were using anti-terror legislation against protesters. The law is giving an incredible amount of power to the police. It is an exceptionally strong law. These are supposed to be extraordinary powers, not used all the time."
|
||||||||
|
| Kalendář Příspěvků
Search
|
Vase papiry, kam jdete, otevrete tasku!
by
RON
on Wed 25 Jan 2006 05:12 PM EST | Permanent Link
Keywords:
husita
Comments
Cha, cha, cha...
by
vodnik
on Wed 25 Jan 2006 05:46 PM EST | Profile | Permanent Link
...já si na to "Dobrý den, váš občanský průkaz" zvyknu, žil jsem v tom 22 let, ale tady se bude dost lidí ještě dost divit!! :-(((
jsem alergicky
by
RON
on Wed 25 Jan 2006 06:46 PM EST | Profile | Permanent Link
na tohle svinstvo.
Timhle si ve mne dobrou obcanskou lasku k vlasti nevypestuji.Stat ktery ma lhostejne lidi drzici jazyk za zuby obycejne eventualne moc neprosperuje. Demokracie je krehka kvetinka
by
Anonymous
on Thu 26 Jan 2006 02:23 PM EST | Permanent Link
A staci pozorovat, jak vadne, kdyz je pod tlakem. USA ci Britanie za druhe svetove valky napr.
Ze spadnou dva baraky v NYC a muci se lidi, zaviraji obcane bez soudu, to se da celkem ocekavat. Jak by dopadly USA pod tlakem 600x vetsim nez jsou samy? Jako Kuba, nebo hur? Dostat demokracii pod tlak je nejlepsim receptem jak ji narusit. Re: Demokracie je krehka kvetinka
by
Juchelka
on Thu 26 Jan 2006 04:38 PM EST | Profile | Permanent Link
Ano, na konci Vaší úvahy je nevyslovená, ale temná hrozba. Já se to snažím neřešit, i když stále ještě ze strvačnosti reaguji občansky, tzn. angažuji se, píšu svým konkresmanům, apd., ale zároveň bych si přál, abych mohl na politiku upřímně kašlat, jako Jednorožec (i když ten se o ní možná jenom nechce bavit...) a zabývat se něčím úplně jiným...
Re: Re: Demokracie je krehka kvetinka
by
ASTR
on Sat 28 Jan 2006 09:16 PM EST | Profile | Permanent Link
K NAS*ANI je prave ta snaha vsech radoby demokratickych governmentu mit ze svych obcanu
STADO POSLUSNYCH OVCI ! Pred volbami se pak opet zacnou tvarit velice pratelsky a zadat o dalsi zvoleni, a pokracovani ve stylu maximalne oklestene DEMOKRACIE! a tak stale dokola !! Re: Re: Re: Demokracie je krehka kvetinka
by
JK
on Sun 29 Jan 2006 04:50 AM EST | Profile | Permanent Link
To je, Astře, ta uzka elita ukazujici smer, elita rozhodujici a konajici a vytvarejici dynamiku.
V demokracii ty občany prostě občas potřebují. Asi to dělají dobře, když tam stále jsou. Na druhou stranu, ti občané si taky nic jiného nezaslouží, když si to nechají líbit. Nebo si to tak většina (definovaná nastavením volebního systému) přeje a Vy jste v menšině. Re: Re: Re: Re: Demokracie je krehka kvetinka
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 05:05 AM EST | Profile | Permanent Link
prominte mi to , ale jinak nemohu
DOP*DELE DOP*DELE DOP*DELE BOHUZEL MUSIM RICI ZE VY MATE PRAVDU !!! :-( :-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( SVET JE OPRAVDU PLNEJ LIDI NA UROVNI BLBEJCH OVCI POKUD JDE O SROVNANI V POUZIVANI MOZKU :-( ODTUD POCHAZI MAJI CO SI ZASLOUZI! ALE KDO SE MA NA TOHLE DIVAT ? Re: Re: Re: Re: Demokracie je krehka kvetinka
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 06:25 AM EST | Profile | Permanent Link
Ad Anonymous
by
vodnik
on Sun 29 Jan 2006 06:17 AM EST | Profile | Permanent Link
Obludně správný postřeh! Jen málo hurádemokratů si uvědomuje, že systém ve kterém žije a který se nazývá demokracií, se může tak tvářit jen proto, že není pod tlakem; naopak, v zájmu svého udržení tlačí kolikrát jiné. Těm jiným pak na myšlenky na demokracii nezbývá čas, když musí makat 14 hodin denně, i děti, aby vůbec přežili. Když pak s tím někdo vážně che něco udělat - např. poslat ty děti do školy místo do lomů - tak je to levičák, který jim vlastně škodí...:-(((
Re: Vase papiry, kam jdete, otevrete tasku!
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 05:09 AM EST | Profile | Permanent Link
co divat
ZIT V TOM ! cim dal je to min k zivotu ! ne k zivotu blbejch ovci ale k zivotu CLOVEKA ! cim dal je to min k zivotu !
by
jednorozec
on Sun 29 Jan 2006 06:11 AM EST | Profile | Permanent Link
Neříkám, že čím dál je to víc k životu, ale zase bych to tak, zatím, nedramatisoval.
Třeba to chce trochu změnit ohnisko (re-focus) a soustředit se na to positivní, co stále život skýtá? Nechám to úmyslně nekonkretisované, neb jsme každý trochu jiný, ale věřím, že prostor pro naplnění života zde stále existuje v bohatství více než košatém. Howk, mohu-li si od vás vypůjčit. :-) Re: cim dal je to min k zivotu !
by
vodnik
on Sun 29 Jan 2006 06:23 AM EST | Profile | Permanent Link
To je sice pravda, není třeba se uvádět do beznaděje denním sledováním zpráv (dobrých) popř. oblbovat do hrdého štěstí sledováním zpráv (blbých). Na druhou stranu je třeba zaujmout stanovisko, nic víc a nic míň. Moje stanovisko je známé už dlouho všem, je to jasné:
NE!Re: Re: cim dal je to min k zivotu !
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 06:35 AM EST | Profile | Permanent Link
Na druhou stranu je třeba zaujmout stanovisko, nic víc a nic míň
TO SNAD NEMUZES MYSLET VAZNE !? TY NEVIDIS ZE NA TVOJE-MOJE- I DALSI STANOVISKA VLADY CIM DALE TIM VICE SE*OU? Re: Re: cim dal je to min k zivotu !
by
jednorozec
on Sun 29 Jan 2006 07:02 AM EST | Profile | Permanent Link
Moje stanovisko je známé už dlouho všem
Ve vší úctě a vážnosti: Je známé hrstce lidí na internetových serverech a tak podobně. Jako protiváha je zde přístup k televisnímu vysílání a článkům v novinách (nejspolehlivěji zajištěn jejich přímým vlastnictvím), peníze na nákup žurnalistických kurev a tak podobně. Hledám v pomyslné kartotéce lidových rčení, jak bych alegorisoval tuto situaci, snad "Hlavou zeď neprorazíš"? Odpověď jednorožci
by
vodnik
on Sun 29 Jan 2006 04:06 PM EST | Profile | Permanent Link
Když se někdy v 19.stol.ptali lidé sv. biskupa Ignatia (Brjanšaninova): "Co máme dělat v těch časech? (=apokalyptických) Jak bude lze to napravit?" A on odpověděl něco v tom smyslu (cituji po paměti): "V těch dobách ať se každý snaží udržet svou víru a spasit svou duši - a bude považován za velkého."
Souhlasím, že hlavou zeď prorazit nelze. Jediné, co lze, je zůstat čestně stát proti tomuto Zlu. Nedělat kompromisy, neakceptovat polopravdy, mlžení ("a co je ta pravda? To dnes nikdo nemůže říct"), nepřikývnout , když to po nás chtějí. Toť vše. Nikdo po mě nechce (a po smrti mě nebude volat k zodpovědnosti), abych "boural hlavou zeď". Nechodím po ulici s transparenty a hovno záleží na tom, jak velká je internetová komunita, která moje "NE!" zná. Já cítím svou povinost (kdykoli na to k diskusi dojde) ho opakovaně zdůrazňovat, ať dvěma či dvěma tisícům lidí, že se mnou "oni" počítat nemohou. Jednoho dne se jistě stáhnu a budu to přiznávat jen když budu přímo vyzván. Nejhroznější pád je "nevědět, co je vlastně pravda" (myslím tím teď to obecně gnoseologické stanovisko pragmatických agnostiků). obecně gnoseologické stanovisko
by
jednorozec
on Sun 29 Jan 2006 09:52 PM EST | Profile | Permanent Link
pragmatických agnostiků
je výraz svištící tak tři pídě nad mojí hlavou polovzdělaného mužika spokojeně se krčícího u sklenky portského v jeho anglické zemljance. Na podobné výrazivo opravdu nemám a ta sklenka je někdy, přiznávám, dost tlustá. Od hořčice. Nepitelná vína, darovaná, v zemjance vyléváme tiše. Bez cavyků, ale i bez slitování. Život je příliš krátký na konsumaci splašků. Berte to alegoricky. Pokud možno v tvrdé stupnici! Něco jako optimistický Adur. Fond regards, J Never mind...
by
vodnik
on Mon 30 Jan 2006 02:55 AM EST | Profile | Permanent Link
...dokud nečtu od Vás, že ta Thatcherová náhodou zas tak špatná nebyla, tak je to o.k....
Re: Never mind...
by
jednorozec
on Mon 30 Jan 2006 08:19 AM EST | Profile | Permanent Link
dokud nečtu od Vás, že ta Thatcherová náhodou zas tak špatná nebyla
Tolik zase nechlastám! :-))) Ale ne, nevylívat!
by
Juchelka
on Mon 30 Jan 2006 07:38 AM EST | Profile | Permanent Link
Vždyť se s tím dá vařit! Nebo je to něco sladkého? Nepamatuji si, kdy jsem naposledy narazil na nepitelné víno, které by se muselo vylít... naposledy v kandadském Vancouveru před mnoha lety (a i tenkrát jsem ho vypil... ; )
Re: Ale ne, nevylívat!
by
jednorozec
on Mon 30 Jan 2006 08:32 AM EST | Profile | Permanent Link
Evidentně existují dvě školy: osobně se kloním k té, která praví, že s vínem, které by jeden nepil, je i vachrlaté vařit.
Například, zvláště u laciných bílých vín je častá vada v přemíře přidané síry... Někdy takový plonk odnesu do koupelny k mytí vlasů - moje matka si zamlada po umytí oplachovala vlasy octovou vodou (nic jiného nebylo a na citrony se stávaly dlouhé fronty se strkáním a bitkami). Re: Re: Ale ne, nevylívat!
by
Juchelka
on Mon 30 Jan 2006 04:14 PM EST | Profile | Permanent Link
To není špatný nápad a síra je myslím vlasům prospěšná... : )
síra je myslím vlasům prospěšná
by
jednorozec
on Mon 30 Jan 2006 05:54 PM EST | Profile | Permanent Link
Jen aby vás pak některé osoby nenazývali jmény se sírou souvisejícími...
Re: Re: Re: Ale ne, nevylívat!
by
ASTR
on Mon 30 Jan 2006 07:00 PM EST | Profile | Permanent Link
a síra je myslím vlasům prospěšná... : )
ROZSAH NAZOR CO JE PROSPESNE A CO NE, s aplikaci na hlavu(sorry presneji na povrch hlavy alias vlasy) skala je opravdu siroka a OD - DO by bylo na dlouhe pojednani. nevim proc , ale tady v Klokanii plati nejake pravidlo, ze reklama na sluzby divek neni povolena za dne a casneho vecera, ale az po pulnoci! Z neznameho me duvodu paralelne s temito reklamami bezi i ty na zarucene prostredy k rustu vlasu! A tak se stridaji lehke divky a hlavy panske hole s nasledne stale bohatsim porostem po zarucene fungujicich prostredcich:-) Vlastne jsem chtel rici ze z nejake duvodu je lidskou snahu usilovat o to co nemam a i tak v pripade HLAVY! Ti co maj vlasu dost se davaji dohola a ti co nemaji hledaji- zarucene prostredky:-) Krasna Cestina( IMHO pro me) ma i zajimavy vyraz DUTOHLAV U teto kategorie ( zase IMHO) mi stale nejak unika snaha usilovat o opacne. Ke skode jejich jakoz i okoli ! A casto bohuzel o to hure( bez IMHO)pro okoli ze se tak deje i na Internetu :-( Re: Odpověď jednorožci
by
Juchelka
on Tue 31 Jan 2006 09:48 AM EST | Profile | Permanent Link
Nejhroznější pád je "nevědět, co je vlastně pravda" (myslím tím teď to obecně gnoseologické stanovisko pragmatických agnostiků).
Ano, to je přesné. Extrémním případem je třeba relativisace collateral damage amerického bombardování, střílení do taxíků plných civilistů, apd. Pokud jsem to tedy dobře pochopil... : ) Re: Re: Odpověď jednorožci
by
vodnik
on Tue 31 Jan 2006 01:39 PM EST | Profile | Permanent Link
Ano. Tam je to úplně jasné. Měl jsem ovšem na mysli i toto elitní myšlení, které ve mně vyvolalo dost bouřlivou reakci (někým onulovanou), na kterou skvěle zabodovala elitní česká intelektuálka (opět: hodnocení stojí za povšimnutí!)
'Ne' čemu?
by
Juchelka
on Sun 29 Jan 2006 10:56 AM EST | Profile | Permanent Link
Jednorožcovu optimismu nebo prohlížení tašek? Obojímu? (Moje otázka vznesena pouze v kontextu hierarchie komentářů a z toho vyplývající ambivalentnosti Tvého Ne, je mi jasné, že nemůžeš být pro prohlížení tašek... : )
Odpověď Alexovi
by
vodnik
on Sun 29 Jan 2006 04:08 PM EST | Profile | Permanent Link
Samozřejmě prohlížení tašek - viz mou odpověď jednorožci. Jednorožcova sollution vlastně ani není v rozporu s tím, co mám na mysli.
Re: cim dal je to min k zivotu !
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 06:49 AM EST | Profile | Permanent Link
Yes
ZATIM mate pravdu:-) a mohlo by to znit i nadejne, ZATIM Vam Vase ZATISI v Anglii ani moje v Klokanii nechavaji, jen zitra v ramci boje proti terrorismu budeme muset souhlasit s namotovanim camer, pozitri s nenadalymi namatkovymi prohlidkami ( v nasem vlastnim zajmu) a NEKDY pozdeji s nejakym dalsim jiste ucinnym opatrenim. Jiste jeste nejaky cas mozna i relativne dlouho ve vztahu k jednomu lidskemu zivotu bude k nalezeni tu tam neco positivniho v nasem zivote:-) i kdyz stale mene- stale jeste bude :-) oooo jak je nam dobre, alias nadeje umira naposled :-) ---------------------- PS jen tak me napada OTAZKA: jak dlouho se nechame jeste terorisovat tu od TERORISTU tu od GUVERNMENTU? jen tak me napada OTAZKA
by
jednorozec
on Sun 29 Jan 2006 07:12 AM EST | Profile | Permanent Link
jak dlouho se nechame jeste terorisovat
Dovolím si vaši otázku trochu pozměnit na: jak dlouho se necha většina lidí jeste terorisovat Neboť se domnívám, že pak na ní znám odpověď: "Dokud nedojde chléb a hry". Re: jen tak me napada OTAZKA
by
ASTR
on Sun 29 Jan 2006 07:48 AM EST | Profile | Permanent Link
"Dokud nedojde chléb a hry".
VYBORNE bohuzel opet zadna namitka a tim i odpoved je dana jelikoz chleb a hry jsou na zitra i pozitri jeste zajisteny, i kdyz ne idealne ale prokazatelne stale hure..... jeste nejakou dobu potrva nez se ucho utrhne! I kdyz -POZOR jsou mista na teto Zemekouli, kde by k tomu mohlo dojit jiz zitra :-( a jina mista, kde o hrach ni chlebu mluvit uz nelze!!!:-( |
Login
Poslední články
Utrecht hardcore (8)
Poslední Komentáře
Let's go Dutch! (jednorozec)
Re: Re: Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik007)
Re: Utrecht hardcore (ASTR)
Odkazy
Osobní blogy
Badger's Hole
Politika
Antiwar.com
Věda|Technologie
|
||||||
|
||||||||