Inspirováno dialogem s Jerrym a nemožností Reply na jeho poslední komentář.
Co by Mozart poslouchal a co by mu ušlo.
Nesmíme zapomínat, že v jeho době byla veškerá muzika live. OK, někteří šibalové dovedli číst noty a představovat si, kdykoliv, hudbu v palici.
Dnes je tolik konserv (LP, pásky, CD, DVD), že jeden neví, co dřív otevřít. Banketní stůl je prostřen, ale my snesem jen tolik a tolik.
Mozart by, a v tomto jsem naprosto přesvěčen, šel po soustech nejen nejvábnější stravy, ale i po tvrdých vitamínech.
A potom po šoustech.
Víc vám, dnes, neřeknu.
|
||||||
|
| Kalendář Příspěvků
Search
|
Comments
Re: Mozartova muzika
by
ASTR
on Fri 31 Mar 2006 10:42 PM EST | Profile | Permanent Link
že v jeho době byla veškerá muzika live.
i v tomto souhlas Mozart by šel po soustech nejen nejvábnější stravy, ale i po tvrdých vitamínech. A potom po šoustech. ne jednotvarna strava, ale pestra a dostatek vitaminu a zivota nejvic Re: Mozartova muzika
Takze rikas, ze by se odstehoval do Californie, popijel zdejsi pomerne lacine vino a skladal hudbu pro hippies? Myslim, ze by se mu libily sedesate leta a Woodstock.
60.léta:
by
vodnik
on Sat 01 Apr 2006 03:00 AM EST | Profile | Permanent Link
Jo, taky bych ho tipoval na Woodstock nebo tak nějak. A taky by umřel mladej brzy potom.
Ale Jerry, píšeme rok 2006 a lidi, kteří v r.1969 byli teenageři, dnes mají někdy vnoučata. Čili: co by hrál Mozart anno 2006? Re: 2006
podle toho co se dnes povazuje za muziku, asi by sel delat jiny remeslo.
Re: Re: Mozartova muzika
by
jednorozec
on Sat 01 Apr 2006 06:07 AM EST | Profile | Permanent Link
Takze rikas, ze by se odstehoval do Californie, popijel zdejsi pomerne lacine vino a skladal hudbu pro hippies?
Pakliže tahle otázka patří mně: Tohle nikde neříkám. Když už tykáte, nepodsouvejte. Mám za to, že každý si podbarví představu Mozarta 2006 podle svých osobních hudebních zálib. O lacinost mu nikdy nešlo - v hudbě určitě. I jinak žil na dost "vysoké noze" a penízky se mu hned rozkutálely, pokud vím (mohu se mýlit). A když už jsem dnes ráno nějak nabroušen: "Myslim, ze by se mu libily sedesate leta a Woodstock." je gramatická slátanina. Není to ani hovorově, ani spisovně. Myslim, ze by se mu libily sedesatý leta Myslim, ze by se mu libila sedesatá leta No, hned je mě lépe. Teď se ještě půjdu na heissel vyevakuovat a bude vše v úplném pořádku. Re: gramatická slátanina
mno ale wono se neska mluwi f cesku fselijak
Re: Re: Mozartova muzika
by
ASTR
on Sat 01 Apr 2006 07:22 AM EST | Profile | Permanent Link
byl jednou jeden malir a ani Pariz ho neuspokojovala...
a odesel do pacifiku byl jednou jeden herec v Hollywoodu a ani Californie ho neuspokojovala a odesel taktez do pacifiku.... Kdovi kam by dnes Amadeus odesel. Nevim! Jen tusim ze tehdy jako dnes jako za let million millionu by delal hudbu stale a vzdy JEN SVOJI ! Jsou veci mezi nebem a zemi, kde jakoby vubec nezalezelo na case! nektera hudba me v tomto nazoru stale vice utvrzuje! Re: za milion let
podle strunove teorie, je cely vesmir velka symfonie.
Re: Re: za milion let
by
Karels
on Sat 01 Apr 2006 10:47 AM EST | Profile | Permanent Link
Už jsem o té teorii něco slyšel, kde se o tom dá více dočíst, nevíte Jerry?
Re: Na internetu.
by
Karels
on Sat 01 Apr 2006 11:28 AM EST | Profile | Permanent Link
:-)), tak jo, dá se to vygooglovat....
Karels Re: vygůglovat
se da vsechno.
Poprve jsem se sesel se strunovou technologii ve vedeckem poradu NOVA v televizi. Pro laika jsou tyto programy pomerne nove, ovsem vedci na tom pracuji delsi dobu. Re: Re: vygůglovat
by
Juchelka
on Sat 01 Apr 2006 01:21 PM EST | Profile | Permanent Link
Strunovou technologií???
Re: vygůglovat
:-))
Teorii ! Na technologii si budemem muset nejaky cas pockat. String theory- hudba o deseti dimensich?
by
ASTR
on Sat 01 Apr 2006 09:33 PM EST | Profile | Permanent Link
Extra dimensions required
String theory requires 10 dimensions of space. Does that complicate the theory or does it solve problems? Re: deset dimenzi?
Complikace 10ti dimenzi je v nasi hlave. Pro nas jsou prirozeny 3 smery a cas. Ostatni je jakasi tajemna vec ktere jiste rozumi vedci a lide na drogach ;-)
Re: Re: Re: za milion let
by
gogo
on Tue 04 Apr 2006 08:58 AM EDT | Profile | Permanent Link
Mám doma knížku Brian Green: Elegantní vesmír. První část tvoří jakýsi průlet současnou fyzikou (s výhradami k historickým cliché) a pak se rozepisuje o strunách. Bohužel se tam míchají části výkladové s čistě osobními, takže je to trochu maglajs, asi jako když se podíváš na americký populárně vědecký pořad. Motl knihu celkem zajímavě usadil do českých reálií.
Kdybys měl cestu do PV, můžu Ti ji půjčit. Re: Re: Re: Re: za milion let
by
gogo
on Tue 04 Apr 2006 09:16 AM EDT | Profile | Permanent Link
Pár odkazů je zde.
http://mbox.troja.mff.cuni.cz/~mfab5099/struny.html Ono záleží co od toho kdo očekává. Jedním z testů je představit si, že by se ta teorie jmenovala úplně jinak. Neromanticky, nějakým nesrozumitelným jménem. Dávat teoriím a kvantovým číslům jména s významem v makrosvětě je velmi zrádné a mnoho lidí to mate. Vadilo to pokud vím i Feynmanovi. (např. barva a vůně kvarků, struny ... ) Lidé pak v zajetí romantismu mají dojem, že jde o něco, co lze nahlédnout selským rozumem nebo snad přes umění či estetiku. Nebo mystiku (tao fyziky). Dobří jsou v tom léčitelé nebo parchanti, vydělávající na lidské blbosti - v Německu třeba prodávají NucleoStop Re: Re: Re: Re: Re: za milion let
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 09:56 AM EDT | Profile | Permanent Link
Stejně tak, jak mystik nemůže a (většinou) nebude o fyzikálních zákonech, apd. hovořit jazykem fyzika - vědce a dávat quarkům barvy, adp., je blbost, měřit poznání a zkušenost mystiky vědeckými metodami.
Zkušenosti obou patří do jiných 'světů' a jsou řízeny jinými zákony. V materiálním světě jsou metody více popisné a konkrétnost vyžadovaná fyziky má svůj smysl - je řízena zákony materiálního světa, v němž se pohybují a který je předmětem jejich zkoumání. Kdyby byl (accomplished) mystik zároveň fyzikem, demonstrace fyzikálního problému před svými kolegy by byla jistě vedena tímto popisným způsobem. Zkušenost mystiky je ale jiná a mezi jednotlivými kategoriemi a projevy materiálního světa (a mystickými zážitky) neexistují nezbytně přímé paralely. Jinými slovy, koncept quarku, jako takový, nemusí mít v mystickém světě vůbec smysl (obdobu), nemusí se 'projevovat' (vyšší 'světy' {stavy} nejsou řízeny stejnými zákony, jako 'svět' materiální a zákonů je, čím víc se člověk přibližuje k mystickému ideálu, méně) a je tudíž skutečně hloupé (silly), když strunám a kvarkům nějaký sebezvaný 'mystik' začne přisuzovat barvu, apd. ; ) Oprava, mělo být...
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 10:02 AM EDT | Profile | Permanent Link
Stejně tak, jak mystik nemůže a (většinou) nebude o svých zážitcích, apd. hovořit jazykem fyzika...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: za milion let
by
gogo
on Tue 04 Apr 2006 10:12 AM EDT | Profile | Permanent Link
Však v tom není spor, jde o mimoběžné obory.
Jen mi vadí parazitování na termínech a vědě jako takové. I naopak. Pochopitelně když bych popisoval, co se mi líbí na Bachově hudbě nebo proč právě poslouchám Ozzyho, tak použiju jiných slov než kdybych se rozepisoval o frekvenční analýze a spektru. Beru to tak, že dokud se člověk drží svého subjektivna (a nevyvozuje z toho nic pro ostatní nebo své okolí), má naprostou svobodu. Jakmile se ale začne vyjadřovat s nějakou dávkou závaznosti pro ostatní, nároky jsou pak jiné jak v kvantitě, tak v kvalitě. Musí si prostě uvědomit svoji sebestřednost. Ta sebestřednost tam ale zdánlivě je...
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 10:19 AM EDT | Profile | Permanent Link
právě proto, že se bude bavit mystik s fyzikem, kdyby se 'bavili' dva mystikové, zákony jejich 'světa' pro ně budou mít obecnou platnost (aniž by popíraly fyzikální zákony - to není účelem)...
Tedy pokud jsem správně pochopil, co jste měl sebestředností na mysli. Re: Mozartova muzika
by
ASTR
on Sat 01 Apr 2006 09:49 PM EST | Profile | Permanent Link
jeste jsem zapomel dodat sve IMHO
ze Amadeus, Beethoven, Bach, mistru rada stoleti sem stoleti tam rozmer sem rozmer tam rozmeru 3,4,10 i vice hrat se budou stale ba i vice. Re: Re: Mozartova muzika
Krasna muzika vydrzela kolem 300 let a lidi se k tomu zase vrati. Dnesni umele nastrojeny randal zase pomine.
Re: Re: Re: Mozartova muzika
by
Anonymous
on Sun 02 Apr 2006 04:07 AM EDT | Permanent Link
Některý pomine, některý možná ne. Nad r'n'r se v padesátých letech lidé pohoršovali, já teď ale poslouchám Sweet Little Sixteen v podání Jerry Lee Lewise a myslím, že tahle muzika bude mít posluchače ještě hodně dlouho.
Re: Re: Re: Mozartova muzika
by
Anonymous
on Sun 02 Apr 2006 04:08 AM EDT | Permanent Link
Ale pokud máte na mysli techno a spol., tak z toho asi fakt moc nepřežije. Ale mýlit se můžu.
Mozart & Marmelády... -ot
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 10:58 AM EDT | Profile | Permanent Link
Z jiného soudku... Cpal jsem se dnes ráno čerstvou baketou (i v Americe existuje dobrý chléb a nejen francouzský...) s máslem a marmeládou, k tomu popíjel silnou kávu Strabuckovského typu...
Moje běžná, osvědčená značka marmelády, která je zde volně k dostáni je francouzská Bonne Mamman s červeně kostkovaným víčkem ubrusu z venkovského bistra... Momentálně dávám přednost meruňkám, ale mou laťkou, při posuzování marmelád jsou borůvky. Zajímalo by mě, zda má někdo podobné nároky na svou marmeládu ; ) a jaké jsou podle něj nejlepší borůvkové marmelády (džemy) z jeho kulturního okruhu... : ) Re: Mozart & Marmelády... -ot (Opravy)
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 11:00 AM EDT | Profile | Permanent Link
Starbuckovského a Bonne Maman : (
Re: Merunky, boruvky, maliny a tresne
Ale kdyz jsem zil v NYC daval jsem si odpoledni svacinu, mleko s italskou "bagetou", ktera je oproti francouzke sladka a neni tak tuha. Nevim jestli ta pekarna jeste existuje. Jmenovala se Restivo.
Marmelady si obcas delame sami. Zdejsi merunky jsou v lete sladke, takze davame mene cukru. Boruvky mam rad ale neni nad opravdu modre z ceskeho lesa. Re: Re: Merunky, boruvky, maliny a tresne
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 11:10 AM EDT | Profile | Permanent Link
Boruvky mam rad ale neni nad opravdu modre z ceskeho lesa.
Jseš si jistej, žes neměl 'mystický' zážitek a nemluvíš o škvarcích? ; ) Borůvky byly přece vždycky modré... : ) Re: ceske modre boruvky
maji daleko lepsi chut nez zdejsi mamuti boruvky, ktere jsou uvnitr zelene.
Bonne Maman
by
jednorozec
on Tue 04 Apr 2006 05:19 PM EDT | Profile | Permanent Link
je naprosté eso. Kupujeme tuto značku už mnoho let. Meruňky jsou moje nejoblíbenější, jam s celými půlkami plodů.
Sklenice vymýváme a pak používáme na naše vlastní jamy, pakliže nám veverky a lesní holubi nechají na keřích něco černého rybízu a angreštu. Stejná firma dělala (v poslední době jsem to ale neviděl) také něco řidšího než jam, myslím Compote (?), bylo to neméně chutné a 'moreish'. Sklenice na to byly o něco vyšší. Zavařené borůvky jsme kupovali od polské fy Krakus, byly úplně sensační a "pravé". Malé lesní plody intensivní barvy a chutě, jen mírně přislazené. Ale obchod se zavřel a od té doby jsem tyto 'borůvky ve skle' neviděl. "Marmalade" je v Anglii tradičně vždy z pomerančů Sevillských, které jsou nahořklé a vhodné pouze k vaření s cukrem. Patří, s toastem, na závěr tzv. "Full English Breakfast". To bývaly ledvinky, teplý uzený herinek (kipper) a dnes ještě stále je: anglická slanina (bacon), sausage, vajíčko, smažené žampiony a pečené fazole. Herec Michael Caine to nazval "heart-attack on a plate", infarkt na talíři. Re: Bonne Maman
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 05:32 PM EDT | Profile | Permanent Link
Krakus tady máme, díky za tip! Viděl jsem, ale nevyzkoušel, ve snaze vyvarovat se dalšího zklamání... ; )
Marmelády
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 01:32 AM EDT | Profile | Permanent Link
etalonem je pro mě jahodová. Pochopitelně doma dělaná a z jahod. Občas jsem konfrontován s výrobky marmeládoven a někdy jsem na pochybách, z čeho to dělají. Jak říkal kamarád, kdyby bylo ve všech jogurtech to ovoce, které je tam inzerováno, nestačila by na to úroda celého světa :-) Přírodně identické aroma, dobarveno, aromatizováno :-)
Navíc jsem měl zprávy z první ruky z podniků jako je Fruta, takže mám jakousi představu, jak to vypadá. Když děláme jahodovou marmeládu, je docela otrava jahody pečlivě očistit. Na druhém místě je pak meruňková. Borůvkovou neděláme, protože nemáme borůvky. Jednou jsem na zahradu nasadil ty, kterým se říkalo "kanadské". Bohužel se ukázalo, že nemají se skutečnými společný ani rod. Borůvky mrazíme a dáváme do knedlíků. Tchyni se předloni vydařila dávka RJM (takhle jsou označeny sklenice), což znamená rybíz-jahoda-malina. Je chyba ji srovnávat s jednodruhovou, ale kombinace lahody jahod, říznosti rybízu a malinové vůně s ocáskem po polknuní je naprosto uspokojující po všech stránkách. Když si k tomu představím čerstvý chleba, ještě vonící kmínem, jak při řezání tlustého krajíce pokřupává, namazaný máslem a tou marmeládou, sbíhají se mi sliny. Když jsme u těch ovocných výrobků, které zavařeniny máte nejradši? Myslím ovoce v nálevu. Re: Marmelády
by
vn
on Wed 05 Apr 2006 02:09 AM EDT | Profile | Permanent Link
Olives in martini :-)
Re: Re: Marmelády
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 02:46 AM EDT | Profile | Permanent Link
Já jsem olivám časem přišel na chuť, ale jsem v tomto doma zcela osamocen. Inspiroval jste mě k myšlence, že bych šel na manželku přes tenhle kompot. Když stráví olivu v Martini, časem ji přijme i v pizze a dalších jídlech.
Pečení pizzy u nás kupříkladu představuje zajímavou tolopogickou úlohu, protože je třeba utvořit sektory tak, aby nevznikly nežádoucí kombinace ingrediencí v závislosti na tom, co kdo v rodině nemá rád. Prozatím podléhají omezení olivy, niva a žampiony a je třeba odhadnout i plochu předpokládané spotřeby toho kterého strávníka. Připomíná mi to Karnaughovy mapy. Re: Marmelády
by
ASTR
on Wed 05 Apr 2006 02:21 AM EDT | Profile | Permanent Link
Myslím ovoce v nálevu.
Skoda ze tu neni vice znalcu co se prodava v Kloaknii. V nalevu jen vlastnim ci v sirupu, =broskve. Merunky napul, zelene, nedozrale, podtrzene, stalo se mi jiz nejednou! Kdysi nadsen tropickym ovocem, jsem zpet na zemi, a plody domova maji dle meho neprekonatelnou chut i vuni! ne ze by tu nebyly dobre veci, ale treba zdejsi bezny jahodovy jam, je rubbish proti tomu co sem pred lety dovezli Madari! Meli asi nadurodu jahod a tak dovezli sem. Top kvalita, chut, vune! Spousta veci v supermarketech je PODTRZENA! Nikdy jsem nejedl z obchodu tak dobre ovoce, jako primo z farmy! Plati o vsem. Dovazi se sem treba i jablka z New Zealand, ale... tak dobre , stavnate, zrale jako na miste jsem v Australii nevidel ! Neni nad farmu nebo vlastni zahradu! howk Jahodový jam
by
JK
on Wed 05 Apr 2006 02:51 AM EDT | Profile | Permanent Link
Chuť a vůně plodů domova (nejen jahod) není nic proti chuti a vůni plodů severu. Norské "berries" jsou nejlepší, jaké jsem kdy poznal.
---- Pro vylepšení chuti méně kvalitních marmelád (případně těch přeslazených) se mi osvědčil ocet :-)). Ne "normální" ocet, ale nějaký kvalitní, může být třeba malinový (ten mi přijde obzvlášť vhodný). Stačí pár kapek. lepsi nez sex
Vidim, ze sde mam alespon jednoho neprimeho zastance (kterým se říkalo "kanadské". Bohužel se ukázalo, že nemají se skutečnými společný ani rod), ktery pozna jak ma prava boruvka na ktere jsou nase geny zvykle, vypadat a samo i chutnat.
Ze vseho mi ale nejlepe privadi ke ztrate sebekontroly, jsou maliny. Cerstve, se smetanou, prichute, zmrzlina ci lepe receno dren. Tezko rict co je lepsi, maliny nebo sex.... Re: lepsi nez sex
by
JK
on Wed 05 Apr 2006 03:09 AM EDT | Profile | Permanent Link
Já si myslím, že preference se mění s věkem. Na počátku byly maliny,......
Re: Na počátku byly maliny,
potom si clovek uzil a nakonec se vraci k malinam :-))
Re: Re: Na počátku byly maliny,
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 09:15 AM EDT | Profile | Permanent Link
: ))))
Re: Re: Na počátku byly maliny,
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 09:21 AM EDT | Profile | Permanent Link
je to jako z plenek do plenek.Konecne.... Spidlous nebojoval tvrde
za kojence a batolata:-)))))) Dřeň
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 04:46 AM EDT | Profile | Permanent Link
To mi připomíná...
Když zavařujeme jahody, nakládají se do nálevu a ten pak zbude (protože recept je dělaný nejspíš na větší podíl vody v zavařenině). Je to vlastně červená šťáva sem tam s kouskem jahody, těmi chloupky a je dost sladká. Ale svinsky dobrá. Dělal jsem z toho dětem pití, když lítaly po zahradě a pak jsem přišel na něco lepšího. Nalil jsem to do misky a nechal zmrazit. Pro velký obsah cukru se pak dá takto vzniklý čirý jahodový led škrábat lžící (nějakou pevnější) a je z toho naprosto vynikající "zmrzlina". Občasní hosté se někdy ptají, kde se dá koupit "ta jahodová zmrzlina". Re: Dřeň
by
jednorozec
on Wed 05 Apr 2006 06:06 AM EDT | Profile | Permanent Link
čirý jahodový led škrábat lžící (nějakou pevnější) a je z toho naprosto vynikající "zmrzlina".
Tohle by se do angličtiny nepřekládalo jako ice-cream, neboť tam vlastně žádný cream není, ale jako sorbet. Sorbet, zejména citronový, je u slavnostních hostin podáván mezi chody, na vyčištění patra (?). To clean one's palate. Re: Re: Dřeň
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 06:34 AM EDT | Profile | Permanent Link
Vida, sorbet, hned je to větší delikatesa. Citron by nemusel být špatný do parného období, až budeme vysedávat na terase. Díky za tip.
Doma to většinou přidávám k mražené vanilkové zmrzlině. Lžící naškrábu takové pokroucené zámotky, dám na zmrzlinu (vypadá to hezky) a na to šlehačku (opravdovou). Nahoru posypat ořechy a je hotovo. Opět kvůli různě mlsným jazýčkům se liší poměry. Ta chce víc šlehačky, tamta zase bez ořechů. Je to potřeba označovat, aby nedošlo po cestě k záměně. To já jsem vzorný strávník - chci všeho tolik, kolik se vejde do misky. Zajímavé je, že se liší i způsob konzumace. Někdo vychutnává rozdíly v chutích a teplotách, jiný si to smíchá dohromady a vyžívá se v lahodné kompozici. Sorbet
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 09:18 AM EDT | Profile | Permanent Link
Ten mangovy na AF je opravdu pochoutka a nijak se nestydim
si rict o dalsi:-)))) Re: Sorbet
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 09:25 AM EDT | Profile | Permanent Link
Mojí specialitou, ještě když jsme entertain větší slupiny lidí : ( byla (a dodnes je) zmrzlina levandulová...
Jinak na zmrzlinu (jakoukoliv) je moc dobrý creme de cassis - likér z černého rybízu. Re: Zavařeniny...
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 09:08 AM EDT | Profile | Permanent Link
Hmmm, to nevím, žádnou jsem už dlouho neměl... Snad meruňky nebo třešně?
Ceske modre boruvky
by
vn
on Tue 04 Apr 2006 11:54 AM EDT | Profile | Permanent Link
jsou tolik dobre asi proto, ze rostou u silnice. I dnes v Cesku je bezna praxe pro autobusove zajezdy zastavovat na zachod v lese. Muzi jdou napravo a zeny nalevo. Bude to asi ta sul, ci cpavek co jim dava tu vybornou prichut. Diky teto praxi, nejbeznejsi ceska houba, ktera se tam najde v lese je podpapirak.
Marmalade-marmelda (je pouze z pomerancu) to ostatni jsou jamy. Nejlepsi je ta anglicka vyrabena tradicnim zpusobem, ze spanelskych pomerachu nalozenych v morske vode. V minulosti ve Spanelsku kdyz nakladali sudy s pomeranci na barky, ktere je vozily do Anglie, nakladaci tahali sudy v morke vode nebot ani nemeli "loading dock" a prave ta slana voda co se dostala do sudu dava te marmalade nejlepsi chut. :-))) Re: Ceske modre boruvky
cerpam pouze ze vzpominek z detstvi, kdy jsme je cesali na kopcich daleko od silnice.
Ty ochucene moci neznam ale ty modrozelene v USA maji kyselou chut. Re: Ceske modre boruvky
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 12:10 PM EDT | Profile | Permanent Link
OK, věděl jsem, že mě někdo s marmeládou a jamy opraví : )
Pomerančové marmeládě neholduji, ale vlastně nevím proč. Až půjdu příště do obchodu vyzkouším... JUST FRUIT
by
RON
on Tue 04 Apr 2006 01:20 PM EDT | Profile | Permanent Link
se tomu rika.
A je to na polici ve vetsine supermarketu. Neni to sice v quartovych sklenicich za 2 baky jako svinstvo odpadkoveho ovoce a lzice pectinu, ale zato to ma chut ... i kdyz za vetsi obolus. Re: JUST FRUIT
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 01:27 PM EDT | Profile | Permanent Link
To právě, podle mě, není tak úplně pravda. Borůvkový test odhalí slabiny i u just fruit jamů... Vyzkoušel jsem určitě již litry rozličných výrobků v různých cenových skupinách a i když ty dražší jsou asi celkově kvalitnější, svého favorita jsem mezi nimi nenašel...
BTW, jinak sladkosti téměř nejím, cukru se vyhýbám od svých cca 12 let, i ty jamy na snídani, apd. jen rozhodně výjimečně... : ) Re: Re: JUST FRUIT
by
RON
on Tue 04 Apr 2006 01:56 PM EDT | Profile | Permanent Link
Asi taky neni takovy produkt absolutni...ale je to podstatny krok ke kvalite.
Coz mne privede k nasledujicimu..Privandroval jsem pred tejdnem k Bosporu a byl z toho 4 dni v Thesaloniki. Taky u zakaznika pod Olympem,ma to jeste furt pekny cepec snehu. Jedno co Turci neumeji jsou marmelady a jamy. Poctive receno jsou to nejhorsi na svete...a prej jim ty roztekle sracky chutnaj. Dela se tu more vynikajiciho ovoce v ruznych zpracovanich ale za tureckou marmeladu bych nedal hlinikovy desetnik. Turecky med
by
vn
on Tue 04 Apr 2006 05:26 PM EDT | Profile | Permanent Link
Proc pojidat turecke jamy, kdyz muzes mit turecky med?Nemyslim to svinstvo co prodavali v Cesku na Matejske a jinych pouti. Turecke vcely doopravdy vyrabeji vynikajici med. Po turecky je to "çam bal" a je z < A HREF="http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Pine"> tureckych borovic.
Re: Turecky med
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 02:23 AM EDT | Profile | Permanent Link
Dik za radu Vlado.
Ale je to trochu jinak. Ja bych ty mistni potraty do huby nedal,jelikoz jejich vyroba je jednim z procesu kterymi se zabyvam,je me bedovani a nabadani zdejsich vyrobcu jednim uchem tam a druhym ven. Pokud se jde stydet za nektera zarizeni vyrabejici smejd tak se cervenam. Holt komu neni rady tomu neni pomoci. Ovsem tahle zatvrzelost a stupidita se nedrzi jen "dzemaru" a nejen v Turecku. Lide si objednaji linky na hnusne okurky,priserne kecupy....v podstate vezmou z prirody perfektni a pak to zkurvi na ultimo. Neco jako udelat gulas ze svickove nebo nalit 50 let stary Armgnac do punche. Med obcas u snidane ochutnam ,maji tam ten plat z ulu( jak se to jmenuje??) co z nej kape med. Z čeho se DOOPRAVDY
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 02:36 AM EDT | Profile | Permanent Link
dělá kečup? Myslím ten pravý supermarketový.
Jednou, při nadúrodě rajčat jsme sehnali nějaký recept na kečup a uvařili ho. Je zřejmé, že nebyl tak rudý jako z obchodu, chuť pochopitelně taky jiná, ta je ale dána složením. Od té doby přemýšlím, co tam kromě škrobu dávají za plnivo. O tom, jak vypadají rajčata (pokud je tam dávají), radši vůbec nepřemýšlím. Včera jsem se nechal zlákat na jahody. Koupil jsem jich takovou tu plastovou vaničku a doma uchystal pro děti překvapení. Byly docela dost hnusné. Barva OK, ale chuť a konzistence hrůza. Ona holt chemie sluníčko nenahradí. Re: Z čeho se DOOPRAVDY
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 03:26 AM EDT | Profile | Permanent Link
Zacne se s vyslechtenym druhem rajcete ktere se da farmarum.
Rajce ma hodne kvalitni duziny a vysoky obsah cukru. Pak kdyz je spravna zralost je rychle sklizeno a jeste rychleji zpracovano....rajce neni nechano na pospas svym enzymum. Poradny kecup ma daleko vic "solids" a prirozeneho cukru nez ty sracky z polozralych/poloshnilych rajcat co se neprodaly "cerstve" s repnym cukrem a skrobem to zahustit a dat blyskavy povrch. Staci si koupit original Heinz a neco mistniho ( nezalezi v ktere zemi) a dat je vedle sebe na talir. Je to jako Staropramen 12 vuci rakouskemu/italskemu/portugalskemu atd patoku. Re: Re: Z čeho se DOOPRAVDY
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 04:51 AM EDT | Profile | Permanent Link
Heinz je tedy ze slušných rajčat a mám ho pracovně zkusit jako etalon?
Re: Re: Re: Z čeho se DOOPRAVDY
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 05:09 AM EDT | Profile | Permanent Link
A k cemu bys ten kecup pridaval??
Jedine v ceske kuchyni jsou 'hranolky" .Fuj!!Fuj!! Kde je bramborovy salat v hospodach?? Typicke teple uzeniny se ji v cesku uplne jinak( zaplat pambu) nez "hot dog". Pochybuju ze si mnoho lidi v cesku dela "seafood sauce" pro krevety ci krabi maso. Tam se ten rozdil pozna. Jedine co je dost viditelne je uprava vselijakych "cin" kde je kecup smichan s cibuli,cesnekem a cert vi cim. V podstate jsou nektere ty vytvory docela chutne. A to asi at je to delano z nejlacinnejsiho kecupu nic nevadi. K čemu kečup?
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 06:25 AM EDT | Profile | Permanent Link
když tak o tom přemýšlím, tak ho užíváme jedině do (pseudo)italských jídel jako pizza a nějaké ty těstoviny. Nebo pak jídla na pánvi typu "co dům dá".
Jinak na kečup v jídle hledím spíš podezíravě. Gogovi...kecup
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 06:47 AM EDT | Profile | Permanent Link
Smarija kecup s testovinami ci pizzou je konec sveta.
Na testoviny musi byt uplne jinak pripraveny sauce s vyberem ochuceni,podobne na pizzu. Ketchup...i ten nejlepsi ma v sobe more octa a ten do tech sauce-u :-))) nepatri. Ovsem jde si predstavit proc...v kotline jsou na polici jen asi tri sklenky se sauce...jsou male na udelani jidla pro 4 lidi a stoji prilis moc. A stejne je to jen prachsproste "bolognese". Proto taky vzdycky privezu neteri 32 uncovou flasku a par balicku Angel Hair pasta na poradny jidlo. kečup 2
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 07:05 AM EDT | Profile | Permanent Link
Však jsem psal (pseudo)italských. Jsem přesvědčen o tom, že italové dělají svoje jídla jinak než my tady podle upravených receptů.
Ovšem naopak se mi nezdá, že by skutečná tradiční italská (obecně jakákoliv) kuchyně byla závislá na polotovarech. Když teda kečupy nepatří do těchto jídel, pak by mě zajímalo, kam teda patří. Pomiňme týpky, kteří si to natlačí do každého jídla. S tou přehnanou kyselostí máš svatou pravdu, taky mě to v pizze otravuje a někdy je problém natrefit na jemný (přitom třeba pikantní) kečup. Gogovi...kecup 3
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 08:00 AM EDT | Profile | Permanent Link
V tom je ten zakopany pes.
Amici to laduji na hotdogy,hamburgry,na smazena vajicka k snidani, na hranolky a brambory/bramburky vsech priprav. Jsou dokonce lidi kteri kurvi steaky. A pak je to delani toho sauce k seafoods,miliony porci kazdy den. To predstavuje fantasticke mnozstvi kecupu. Mimochodem Heinz ma 52% americkeho trhu. Co se tyce chuti(ale ne kvality) klokanaci maji chut tak pokurvenou ze jsem malem vzdy blil to jen dat na jazyk. Ale nas zakaznik nas pan. A v jinych zemich se proste vzdy najde nejake mistni vyuziti. a jak rikam...nekdy docela dobre. Jen tak...myslim ze se tu uz nekdo zminil ze nas bystry mozek:-)))) Reagan povysil ketchup na ZELENINU...pro deti. Holt milionar lidumil. Tech 10 let posirani nebyl dostacny trest dacanovi. Vareni domaciho "spaghetti/pizza" sauce je vec pro italske maminy/babicky s typickym knirkem i nekdy plnovousem ktere ty rajcata trapi od mnoha hodin do nekolika dni na plotne a pak do toho daji prisady jen jim zname. Samozrejme jejich typicky 40 lety syn ktery u mamy stale jeste bydli a nema praci...proc taky...se kazdou nedeli nad spagetami rozplyne v chvale a ma dalsi tyden flakani zaruceny od prestastne a hrde kucharky. kečup 4
by
gogo
on Wed 05 Apr 2006 09:22 AM EDT | Profile | Permanent Link
Dík Rone za poměrně vyčerpávající výklad. Nemám co bych dodal, snad jen, že by možná stálo za to navštívit nějakou tu tradiční italskou hospodyňku a mrknout se jí pod pokličku.
kecup 5
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 10:23 AM EDT | Profile | Permanent Link
Podivat se pod poklicku stoji za to,pokud je ji tak 16.
Pak jim zacnou zlazy chrlit testosteron vic nez pubertnim klukum, a nez to jatra vycisti objevi se jak knirky tak pralesy:-)))) vitane jen silnymi naturami:-)))) Re: Z čeho se DOOPRAVDY
Heinz je opravdu delany ze zralych rajcat ale co jineho do toho pridavaji nevim. Nemohl jsem najit vetsi obrazek. Az bude pristi sklizen mohu se tam vypravit a vyfotit more kamionu z celeho okoli.
Re: Gogovi...kecup 3 +
Ron ma pravdu. Italove delaji omacku cely den i dele.
Jen chci dodat, ze se to ma delat na nizke teplote a ted nevim jake. Sand tesne pod bodem varu aby to neztratilo nektere slozky aroma. Mimochodem, miluji "sun dried tomatoes". Re: Složení Heinz kečupu...
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 10:42 AM EDT | Profile | Permanent Link
Tomato concentrate from red ripe tomatoes, distilled vinegar, high fructose corn syrup, corn syrup, salt, spice, onion powder, natural flavoring
Thick & Rich from 1876 Re: Gogovi...kecup 3
by
jednorozec
on Wed 05 Apr 2006 02:27 PM EDT | Profile | Permanent Link
Vareni domaciho "spaghetti/pizza" sauce je vec pro italske maminy/babicky s typickym knirkem i nekdy plnovousem
ktere ty rajcata trapi od mnoha hodin do nekolika dni na plotne a pak do toho daji prisady jen jim zname. Si, certo! Říkají tomu pak sugo, jestli se nemýlím. Popis 40ti letého italského synka je plnotučný Ron in full flight. Natřásal jsem se na židli smíchem. I pět bravů je málo!! Když jsem mohl po 21 letech opět znovu navštívit Prahu, maminka byla udivená, že už si nedávám na spaghetti kečup, jak jsem to měl v letech šedesátých v oblibě. Jeden se holt ve světě trochu otrká. ;-) Osobně používám ketchup velmi zřídka. Možná na fishcakes (karbanátky z mořské ryby+ bramborové kaše)? Někde jsem četl/slyšel, že všechny věci z vařených rajčat, tj i kečup, jsou velmi dobré pro nás pány. Prostata. Jen jestli to není nějaká hejnz-fáma... Mě spíš zaujalo to koukání se pod pokličku 16-kám...
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 03:38 PM EDT | Profile | Permanent Link
Vždycky se stydím, když nějaký napůl opelichaný chlípník, začne pokukovat po mladém masíčku. U žen jsem to zatím nezaznamenal. Je to jistě geneticky naprogramováno... ; )
Re: Z čeho se DOOPRAVDY dělá kečup?
Staci se podivat do okoli Modesta, CA v dobe sklizne rajcat. Tam se dela Heinz ketchup a jezdi tam stovky kamionu a je podivana na rude parkoviste.
Re: Z čeho se DOOPRAVDY
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 04:07 PM EDT | Profile | Permanent Link
BTW, byl jsem v obchodě a přinesl jsem si A meal guide to Passover a v oddělení židovských potravin jsem shlédl několik polských konsserv označených pečetí Rabbiho Shmuela Akiva Schlesingera, z francouzského Strasbourgu...
V příručce je hovězí pečeně Lazara Yitzchoka... Nevím, jak vy, ale já tahle židovská jména miluji a kašlu na to, zda to ze mě dělá antisemitu... ; ) Co je passover? passover
by
Karels
on Wed 05 Apr 2006 04:12 PM EDT | Profile | Permanent Link
passover to jsou přece židovské velikonoce, kdy židé oslavují vyjítí z Egypta...
Re: passover
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 05:08 PM EDT | Profile | Permanent Link
Děkuji pane Karelsi... Tak se tomu říká v ČR? Židovské velikonoce?
Re: passover- Pesach
by
vodnik007
on Wed 05 Apr 2006 08:00 PM EDT | Profile | Permanent Link
To je prece oslava pred odchodem z Egypta. Bozi Duch "passed over" dvere oznacene znamenim aby se usetrili zidovske prvorozene. Duch usmrtil vsechny ostatni prvorozene chlapce, vcetne syna Faraona.
Re: passover
by
Karels
on Thu 06 Apr 2006 03:12 AM EDT | Profile | Permanent Link
no spíš se tomu tady říká pesach.... pěknou studii na to napsal prof. Dr. Jan Heller
Re: Re: Z čeho se DOOPRAVDY
by
ASTR
on Thu 06 Apr 2006 03:50 AM EDT | Profile | Permanent Link
V příručce je hovězí pečeně Lazara Yitzchoka... Nevím, jak vy, ale já tahle židovská jména miluji a kašlu na to, zda to ze mě dělá antisemitu...
uz zase predstiras ze na medvedy? a zatim na pstruhy? židovská jména milovat = vystavovat se nebezpeci byt oznacen za antisemitu? ziram ziram ocim neverim, usim neslysim :-(............ jeste chvilku takhle pokracuj nabiram dojem, ze pres den se Adminujes na Vrbe, ale.... pres noc coby tajnes Zidovskej zednar intrikujes v jedne z nejtajnejsi a nejlepsi agenture na svete! Radoby odhaleni ze pobiras welfare ci porusujes zakony Utahu 1 manzelkou navic nez povoluje Mormonska vira? tim svet neoklames ! I kdyz Nevím, jak vy, ale já tahle židovská jména miluji tohle ma opravdu silu a politicky nepevne korektni - to to urcite rozkolisalo a uvedlo do zmatku! :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Re: Re: Turecky med
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 09:03 AM EDT | Profile | Permanent Link
Myslíš plástev?
Když jsem byl za emigrace v Bělehradě, našel jsem tam takový pidiobchůdek, který skupoval (a prodával) med od různých soukromníků, hlavně myslím ze Srbska. Lepší med jsem v životě neměl... Re: Re: Re: Turecky med
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 09:15 AM EDT | Profile | Permanent Link
To je vono.
Maj to pri snidani v takovym stojanku nad tacem kam kape med. Moc dobry. Re: Re: JUST FRUIT
by
jednorozec
on Tue 04 Apr 2006 05:36 PM EDT | Profile | Permanent Link
Svého času jsme kupovali nějaké belgické pomazánky z jablek a hrušek bez přidaného cukru. Byly výborné a sladké až dost přírodní fruktózou.
Bylo to v nějakém hipísáckém kooperativu, kam se chodilo nakupovat s vlastními vymytými sklenicemi a láhvemi, do kterých dávali potraviny přímo z velkých sudů a kádí. Bohužel celý podnik, spojený s malým neobvyklým knihkupectvím, neměl dlouhého trvání. :-(( ne vse se ke vsemu hodi, ale
by
ASTR
on Tue 04 Apr 2006 07:34 PM EDT | Profile | Permanent Link
plati i
i u just fruit jamů... Svedska IKEA rozsiruje svoji sit i zde, a uprostred, nebo mozna vice u kraje? ma i svuj COFFEE shop!! Uvnitr pak i prave svedske produkty! Tak vynikajici brusinky jsem na pulte jeste neobjevil! Pry to dela ta blizkost polarniho kruhu!!! ??? Brusinky jako priloha k nekterym jidlum- neprekonatelna pochoutka:-) Re: ne vse se ke vsemu hodi, ale
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 07:40 PM EDT | Profile | Permanent Link
Jo jo Astře - lignonberries... fantastické... : ) U nás se prodávají normálně v obchodě. Předpokládám, že ty z IKEA budou to samé a nebo nějaká podobná švédská verse...
Re: Re: ne vse se ke vsemu hodi, ale
by
ASTR
on Tue 04 Apr 2006 08:04 PM EDT | Profile | Permanent Link
To je prave ten rozdil:-)
ze U VAS se prodávají normálně v obchodě. v Klokanii = v zemi kde se chodi hlavou dolu, se NEprodávají normálně v obchodě.:-( I kdyz co ja vim co znamena normálně v obchodě v zemi kde zitra znamena predefcirem ? Navic nektere Vase extravagantnosti obvzlaste z Utahu vytaceji nektere lidi tak, ze to neUtah-li Jo neni normalne jako normalne !!! Fsude je normalne jinak normalne !!! Re: Re: Re: ne vse se ke vsemu hodi, ale
by
Juchelka
on Tue 04 Apr 2006 10:47 PM EDT | Profile | Permanent Link
Pozor, já jsem tím nijak nechtěl zmenšit význam a pocit Tvého nadšení...! : ) I když lignonberries (v USA) považuji za svůj objev... : ) Navíc v Utahu ani nemáme IKEU...
Obchodem jsem myslel nějaký lepší supermarket, úplně ve všech je asi nemají... pisi stiznost na IKEU !!!
by
ASTR
on Wed 05 Apr 2006 12:21 AM EDT | Profile | Permanent Link
Navíc v Utahu ani nemáme IKEU...
v zemi gde zitra je predefcirem, je neco takoveho snad nemozne !!! Nemohu uverit !!! Do roka a do dne- bude v UTAHU na kazdem dalnicnim prutahu , rohu, corneru IKEA jako v Klokanii- i s caffee barem a i s brusinkovym jamem! a MIR zavladne na teto zemi! Re: Re: ne vse se ke vsemu hodi, ale
by
ASTR
on Tue 04 Apr 2006 08:17 PM EDT | Profile | Permanent Link
Ano mas pravdu
LINGONBERRY s libosti spocine me oko na tomto produktu, neb na nem neni napsano made in China :-( ale PRODUCT OF SWEDEN tak si obcas takhle odskocim az do Svedska a EU :-) Pristi mesic
by
RON
on Wed 05 Apr 2006 12:46 PM EDT | Profile | Permanent Link
budu tak tyden v Bangkoku a uz se tesim se prezrat MANGOSTINO.
Nadherna chut,mistne docela lacine a jako mnoho jinych zakazane dovazet do U.S. protoze pred lety to melo nejakyho brouka. A taky sorbet je skvostny. Re: Pristi mesic
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 12:57 PM EDT | Profile | Permanent Link
Druhý případ souznění na dálku.
Na mangosteen jsem myslel hned jak ses zmínil o tropickém ovoci... Do USA se ale myslím nedováží ani ne proto, že mělo brouka (viz odkaz), ale protože dovážet ho z Asie by bylo drahé a poptávka není zas až tak velká... Sezóna v Thajsku je zhruba od dubna do září a pěstuje se hlavně v Surat Thani na jihu... Re: Pristi mesic (Oprava)
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 01:04 PM EDT | Profile | Permanent Link
Ha! Zdá se, že šlo přece jen o brouka, viz zde (jeden z komentářů dole o USDA).
Hezky se to tu rozjelo
Proste jidlo a muzika, kdyby jsme nemeli prolhanou politiku, byl by svet lepsi. Takze pristi prezidenti by se meli volit z nejaky slavny kychyne.
Posledni komentare jsou o sorbetech/ dreni a zmrzlinach. Mimo nasich oblibenych ze stary vlasti, existuje hromada exotickych, kteere nemaji ani v Baskin Robins 31 prichuti. Nejvetsi vyber maji pry v Indii. Ale i filipinci umi. Citronovou jiste kazdy zna ale co takovou z liči (li-chi, lychee), kalamansi (neco jako zeleny kumquat), jackfruit a zase jiste kazdy zna mango. Zde v SF byla firma a jako vzdy ji nekdo koupil a obchod je pryc. Ti meli zmrzliny z cerstve zmrazeneho ovoce z Filipin. Skoda, mamuti firmy mezi sebe nechteji konkurenci. Re: Hezky se to tu rozjelo
by
Juchelka
on Wed 05 Apr 2006 11:23 AM EDT | Profile | Permanent Link
Teď jsem na to myslel (viz subject komentáře)...
Pro mě je dnes jakýkoliv obyčejný komentář nabídnutý s dobrou vůlí mnohem hodnotnější, než nadávky a tzv. vyšší diskusse, které jsou ve většině případů provázeny zbytečnými souboji 'osobností'. Myslím, že i informační hodnota kuchyňského pokecu je dlouhodobě vyšší... Re: informační hodnota kuchyňského pokecu
Proto verim v clenstvi overenych lidi.
Cenzura blbu neni komunisticka Totalita ;-) |
Login
Poslední články
Utrecht hardcore (8)
Poslední Komentáře
Let's go Dutch! (jednorozec)
Re: Re: Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Utrecht hardcore (jednorozec)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik)
Re: Re: Utrecht hardcore (vodnik007)
Re: Utrecht hardcore (ASTR)
Odkazy
Osobní blogy
Badger's Hole
Politika
Antiwar.com
Věda|Technologie
|
||||
|
||||||