Firma Apple dnes v Las Vegas odhalila svůj dlouho očekávaný mobilní telekomunikační 'objekt', iPhone, který je kombinací iPodu (audio/video), mobilu a web browseru. Stojí za to se na něj podívat na Apple stránkách a projít si demo...
Oprava, oznámení se nekonalo v Las Vegas, jak jsem se mylně domníval (probíhá tam současná výstava spotřební elektroniky), ale během Macworld expa v San Franciscu. Děkuji tímto Boutrosovi, že mě na Sprše na můj omyl slušně upozornil... My bad, důležité je, že k oznámení došlo. : )
|
||||||||
|
| Kalendář Příspěvků
Search
|
Upozornění pro hračičky...
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 04:15 PM EST | Permanent Link
Keywords:
juchelka
Comments
Re: Upozornění pro hračičky...
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 04:18 PM EST | Profile | Permanent Link
Byl jste o dvě vteřiny rychlejší... : )))
Re: Re: Upozornění pro hračičky...
by
JK
on Tue 09 Jan 2007 04:24 PM EST | Profile | Permanent Link
Tak já to postnu ještě sem (anžto se to sem víc hodí).
Live from Macworld 2007: Steve Jobs keynote. Někde zhruba ve třetině začíná prezentace iPhone. Cool!!!! Je tam v textu malá zmínka o Beatles (He's picked the Beatles... a sign of things to come?). Prý vyhodí z názvu Computers a zbude Apple, Inc. To jsem zvědav, jak tohleto půjde pod fousy Apple Records. Re: Re: Re: Upozornění pro hračičky...
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 04:33 PM EST | Profile | Permanent Link
Obě novinky jsou super, na wireless přehrávač videa jsem čekal, to byl logický krok, ale jelikož nejsme stoupenci posledních mobilových trendů, předpovědi o iPhone mě nechávaly chladným. Pokud ale bude iPhone (v ruce) odpovídat demu, určitě si nový telefon pořídím...
- - - Nemám po ruce podrobnosti, ale měl jsem zato, že se spor s Beatles vyřešil a jejich katalog bude vbrzkku k mání na iTunes, apd. Re: spor s Beatles
by
JK
on Tue 09 Jan 2007 04:49 PM EST | Profile | Permanent Link
Jaký je současný stav spory s Beatles nevím. Ani to nijak intenzivně nesleduji. Co vím, kdysi v minulosti se soudili již jednou a spor se urovnal s podmínkou, že Apple Computers nebudou mít žádným způsobem nic společného s records. Což porušili když začali s iTunes. Takže spor pokračoval. Změna názvu na Apple Inc. tomu IMO nepomůže - ledaže by byla součástí dohody (nebo v tom byla nějaká klička).
Ten telefon se mi též líbí. Nicméně, mám s podobnými zařízeními poměrně zásadní problém. Když se mi vybije baterie v iPodu, nijak zvlášť mi to nevadí. Telefon je (pokud bych jej z nějakého důvodu potřeboval) stále "ready". Pokud se vybije baterie iPhone (což se, např, při sledování videa, stane poměrně v krátkém čase), jsem bez spojení. Tedy, ne že by mi až tak záleželo na tom, jestli se mě někdo dovolá, ale bez telefonu se leckterá lapálie může změnit na seriózní problém. Ono vše má své pro i proti. Re: Re: spor s Beatles
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 04:56 PM EST | Profile | Permanent Link
Pokud se vybije baterie iPhone (což se, např, při sledování videa, stane poměrně v krátkém čase), jsem bez spojení. Tedy, ne že by mi až tak záleželo na tom, jestli se mě někdo dovolá, ale bez telefonu se leckterá lapálie může změnit na seriózní problém. Ono vše má své pro i proti.
To je jasné, souhlas, ale já iPhone (ve video modu) vidím spíše jako společníka do letadla, apd., kde máte k disposici proud. V minulosti byste musel tahat mobil, iPod, atd. Já osobně iPod poměrně hodně používám, možná, že častěji než telefon, a kombinace obojího by mi vyhovovala. Uvidím, až to budu držet v ruce. Re: iPhone v letadle
by
JK
on Tue 09 Jan 2007 05:10 PM EST | Profile | Permanent Link
No, to se ještě uvidí jak zrovna tohle (iPhone a letadlo) půjde dohromady. Pokud nepůjde selektivně vypnout ten telefon, tak spíš asi ne. Navíc, i když půjde, leckdo nejspíš zapomene - takže to pro jistotu nebude povoleno. Tento problém rovněž s "čistým" iPodem odpadá.
"Tahat" sebou mobil mi v zásadě nijak nevadí. Používám jej výhradně na telefonování (ostatní funkce nechávám nepovšimnuty - v tom jsem poměrně konzervativní, třeba i proto, že jiná, více specializovaná zařízení, ty ostatní funkce plní lépe), takže mi stačí poměrně malý a lehký. iPhone by mi vyhovoval na ten zbytek. Komunikovat by mohl prostřednictvím mobilu, spojení pomocí WiFi. To by navíc např. řešilo situace, kdy signál mobilní sítě není nijak zvlášť silný - telefon by mohl být na místě s dobrým signálem, já v pohodlí v křesle s iKomunikátorem. Re: Re: iPhone v letadle
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 05:28 PM EST | Profile | Permanent Link
"Tahat" sebou mobil mi v zásadě nijak nevadí.
Mi také ne, ale tahám většinou mobil + iPod, takže iPhone by bylo rozhodně zlepšení (iPhone má navíc lepší obrazovku) a browser a ten zbytek je bonus navíc... Re: Re: iPhone v letadle
Na všech "smartphonech" co jsem viděl je profil "letadlo", tj. vypnutí telefonního modulu, samozřejmostí, pochybuji že by zrovna na tohle Apple zapomněl... vypadá to jako pěkná hračka, ale protože hodně píšu a málo poslouchám muziku asi setrvám u své Nokia E70, možná časem v kombinaci s N800 (možná by to bylo i zařízení pro tebe, Honzo?).
Celkově ten iPhone vypadá jako hodně proprietary zařízení: dostupný jenom u jednoho US operátora, služby dost prodrátované s konkrétními poskytovateli (Google, Yahoo)... a US to tak ale funguje, to je třeba proti EU dost rozdíl. Re: Re: Re: iPhone v letadle
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 09:40 AM EST | Profile | Permanent Link
Celkově ten iPhone vypadá jako hodně proprietary zařízení: dostupný jenom u jednoho US operátora, služby dost prodrátované s konkrétními poskytovateli (Google, Yahoo)... a US to tak ale funguje, to je třeba proti EU dost rozdíl.
To je pravda, navíc Cingular, podle toho, co jsem četl od uživatelů, zde nemá zrovna nejlepší reputaci (spojení). Pro Apple je to nový business model, jednu dobu se spekulovalo myslím i o tom, že by provozoval (formou pronájmu) svou vlastní cell phone síť... To, že jsou některé služby propojené s konkrétními poskytovateli mi ale nevadí, pokud budou fungovat, nevidím zásadní problém. Líbí se mi rovněž ten navigační model s touch screen a i když užitečnost Apple widgets (počasí, bursa, apd. - viz demo) na desktopu/laptopu hodnotím dnes, s odstupem času, jako omezenou, pro telefon se IMhO skvěle hodí... Uvidíme, jaké budou detaily, kolik videa a hudby se vejde (spolu s OSX) na 4G nebo 8G flash memory a jak bude vypadat výsledný výrobek (na software se stále pracuje). Reportér, který si s iPhonem včera přes hodinu údajně hrál, si trochu stěžoval na rychlost připojení při web browsing a na nedostatek zpětné vazby při používání virtuální klávesnice. Na druhé straně byl nadšen způsobem, jakým je browsing v telefonu zpracováno a celovou kvalitou telefonu... Mi osobně připadá ta Nokia E70 jako gizmo - rozkládací klávesnice, apd. Nejsem ale mobilní power user a Evropa je stále, co se týče používání mobilů před USA... Vím, že lidé, kteří používají mobilní email (tzn. píší...) zde, si chválí Blackberry... Re: Re: Re: iPhone v letadle
by
JK
on Wed 10 Jan 2007 10:01 AM EST | Profile | Permanent Link
vypnutí telefonního modulu samozřejmostí
Hmm, to jsem nevěděl (ale měl bych to pravděpodobně očekávat). Ani jsem nikdy žádný smartphone neměl. Tak nějak jsem asi konzervativní, od telefonního přístroje - pokud se týká funkcí - očekávám, že s ním půjde telefonovat, nic víc. Měl by mít ale Bluetooth nebo (navíc) WiFi, aby jej mohla další zařízení používat pro komunikaci. Také by měl mít určitou výdrž akumulátoru (cca. týden standby). Pokud jde o profil "letadlo", za sebe bych řekl, že by jej měl mít každý telefon, který má něco navíc nad pouhé telefonování - i kdyby jen na prohlížení seznamu při hledání adresy. Pokud se týká letadel, prý jsou společnosti, které plánují pro dlouhé cesty instalaci iPod cradles (hlavně z důvodu napájení). ---- Nokia E70 se mi pokud se týká funkcí celkem líbí (i když působí trošku srandovním dojmem, s klávesnicemi téměř na všech volných plochách :-). Ale mít jej nemusím. N800 je cool, na něco takového jsem už myslel. V minulosti - než .com bublina praskla - byla spousta firem, které plánovaly produkci různých "tablet PC" - jednoduchých komunikátorů, tenkrát měli v plánu použít DECT (a kdovíco dalšího, myslím že i tehdejší předpotopní WiFi). Jedna z těch firem byla dokonce norská, měli snad dokonce prototyp (tenkrát s Crusoe CPU, se slušnou výdrží), ale nakonec z toho nic nebylo. K mému velkému zklamání - mělo to být něco ještě většího, než N800. To bych si byl pravděpodobně býval pořídil. Pointa je, notebook je příliš clumsy, N800 příliš omezená. Líbilo by se mi něco mezi, se slušně velkou obrazovkou (1024x768 min.), dlouhou výdrží akumulátorů (6-7 hod.) a slušnými komunikačními schopnostmi. pripravit SaFra
by
ASTR
on Tue 09 Jan 2007 07:40 PM EST | Profile | Permanent Link
o to co jejich jest!
jak by bylo Tobe, kdyby Ti nekdo menil slanou vodu jezera Tveho slaneho za sladke vody jezer jinych ? pratelske upozorneni pritele ze sousedniho serveru ber jako odmenu za 5ku kterou jsi jej pochvalil. kdyz ne zatim zlepseni v iraku, tak alespon mezi Vami :-) PS jen jestli si neprovokoval, gdo se ma f Tobe vyznat :-) Re: pripravit SaFra
by
Juchelka
on Tue 09 Jan 2007 11:46 PM EST | Profile | Permanent Link
Já to tak beru a jsem za to vděčný... : )
sakra ze uz by na severni zemeguli mrzlo ?
by
ASTR
on Wed 10 Jan 2007 08:14 AM EST | Profile | Permanent Link
ze je tu nejak zamrzlo !!!
Vodnickove jak je to tam na severni polokouli ? ??? ze by takto ? -------------------------------------- Tam kde vrba hrbatá Tajně dolů kývá Tam se modré jezero Pod ledem ukrývá Tam prý dívce o půlnoci Při luně pochodni Souzený se zjeví hoch Ve hladině vodní Hoj mne půlnoc neleká Ani liché vědy Půjdu - vezmu sekeru Prosekám ty ledy ----------------------------- Co se děje???
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 08:29 AM EST | Profile | Permanent Link
Ty jsi už druhý týden v rozmarné náladě, veršovánky sem, veršovánky tam. Kdybych nevěděl, že je léto, myslel bych, že je u vás jaro... : )
Re: sakra ze uz by na severni zemeguli mrzlo ?
by
jednorozec
on Wed 10 Jan 2007 04:50 PM EST | Profile | Permanent Link
Hezké verše, aktivní pádná dívka hned sahající po sekeře.
Na takovou ale bacha. Dostat po hlavě válečkem na nudle, když se jeden vrávoravě vrátí ráno z neohlášeného flámu a se stopami rtěnky je něco jiného, než mít lebku ozdobenou mohutným "piercingem" s čouhající hickory rukojetí. Počasí? Už dlouho skoro 100% vlhkost, kolem 10C, tma jako v p...i. Dnes jsem ale na chvíli chvililinkatou kolem poledne zahlédl na obloze záhadný žlutý svítící kotouč. Re: Re: sakra ze uz by na severni zemeguli mrzlo ?
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 05:05 PM EST | Profile | Permanent Link
Dnes u nás rovněž mráz, jinak byla zima zatím velmi mírná... U vás je ale přes den tma???
přes den tma
by
jednorozec
on Wed 10 Jan 2007 05:20 PM EST | Profile | Permanent Link
No, velké šero a sračkovité vlhko. Kvůli souvislé pokrývce mraků.
Jeden můj mentor, básník Arthur B. to jednou nazval "Like living in a dish-cloth." Život v hadru na nádobí. Arthur
by
jednorozec
on Wed 10 Jan 2007 05:30 PM EST | Profile | Permanent Link
Dodatek ke jménu:
Měl jsem tu v létě polské dělníky, vzorně vymalovali jizbu za zlomek ceny, to jen mimochodem. Jeden z nich, bývalý důstojník polského námořnictva, nyní lakýrník, natěrač a handyman, se jmenoval Artur. Hrozně se podivoval, jak Angličani jeho tak polské jméno mohou prznit! Nevyslovují ho Atrrturr, ale něco jako Áfa. Dlouho vrtěl hlavou a balil si další cigaterku. Re: Arthur
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 05:40 PM EST | Profile | Permanent Link
Arrturr/Áfa, to je dobrý : ) úplně to vidím (slyším).
Re: Arthur
by
ASTR
on Wed 10 Jan 2007 08:31 PM EST | Profile | Permanent Link
po Klokansku
Arrturr/Áth pouze to Á je slyset zretelne, konec je pazvuk cismenky nepopsatelny:-( ofsem ze ste tady ukradli, prisvojili privlastnili si 10 stupnu navic, to nezamluvite ! ukradli, prisvojili, privlastnili
by
JK
on Thu 11 Jan 2007 01:05 PM EST | Profile | Permanent Link
Už to tak, Astře, vypadá; důkaz viz. níže (graf teplot u mě doma za oknem). Ne všichni jsou tu z toho šťastní a veselí.
Oproti loňsku je prosincovo-lednový průměr tak cca. o 5-6 stupňů vyšší. Podotkl bych, že tady u pobřeží Oslofjordu jsou průměrné teploty v zimě poměrně vysoké; loňská zima byla mimořádně chladná, teploty většinou - až na pár výjimek - pod nulou. Což je, dle mé dosavadní 9-leté zkušenosti, spíš výjimka, většinou se tu teploty pohybují okolo nuly, s občasnými velmi krátkodobými výkyvy (rozmezí výkyvů tak cca. -20 až +5). Výraznější množství sněhu tu napadlo až dnes (cca. 10cm mokrého sněhu). Předtím poprašek na začátku listopadu, pak další poprašek minulý weekend. Předpověď na neděli 8 stupňů (a weekend prý slunečný) - takže to asi zase roztaje. Pole (některá) se tu vesele zelenají (resp., doposud zelenala). Loňská zima neobvykle chladná (to tu prý hned tak někdo nepamatuje), letošní - zatím - neobvykle teplá, žádný sníh (doposud) tady, velmi málo a většinou mokrý na horách. ![]() Re: ukradli, prisvojili, privlastnili
by
Juchelka
on Thu 11 Jan 2007 03:15 PM EST | Profile | Permanent Link
Jen pro zajímavost... Jak získáváte data pro ten RRD graf?
RRD graf
by
JK
on Thu 11 Jan 2007 03:50 PM EST | Profile | Permanent Link
Naprogramoval jsem si microcontroller. Měří mi teplotu uvnitř i venku, řídí topení (temp. control loop, ne denní cyklus, to jsem sice plánoval, ale pak se mi do toho nechtělo). Připojen k PC (OS Linux) RS-232. PC sbírá vzorky (Cricket+RRD Tool) a poskytuje "inteligenci" pro řízení denního/týdenního cyklu topení.
Mohu když tak poskytnout další informace pokud máte zájem. Pro PC rovněž existují různé projekty, které používají shodná teplotní čidla, k PC jsou připojena velice jednoduše přímo na paralelní port. Re: RRD graf
by
ASTR
on Fri 12 Jan 2007 02:35 AM EST | Profile | Permanent Link
Mohu když tak poskytnout další informace pokud máte zájem. Pro PC rovněž existují různé projekty, které používají shodná teplotní čidla, k PC jsou připojena velice jednoduše přímo na paralelní port.
ano prosim o dalsi info Astře, prosím o trpělivost.
by
JK
on Fri 12 Jan 2007 01:21 PM EST | Profile | Permanent Link
Zatím jen předběžný dotaz: chcete si hrát s mikrokontrolery nebo si co nejjednodušeji postavit meteorologickou stanici (nebo případně něco jiného)?
Re: ukradli, prisvojili, privlastnili
by
ASTR
on Thu 11 Jan 2007 06:42 PM EST | Profile | Permanent Link
se zimou je to bledy..
uz i v Norsku jim roztavaj ledy ! a neni nad poradek, mit FSECHNO pekne srovnano a zaregistrovano:-) netreba se pak dohadovat jak bylo pred lety a vubec se dohadovat jak je to s temi svetlymi zitrky:-) neni o JK :-) (mluvim o teplote, ne o expertech co se z CR prestehovali treba do USA a ted vi s urcitosti, ze se maj lepe) Re: přes den tma
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 05:32 PM EST | Profile | Permanent Link
SLC je v zimě nechvalně známo svou inverzí (město je obklopeno horami) a když člověk lyžuje, či jinak tráví svůj čas v horách nad městem (kde vesele svítí slunce), skutečně na něj často může padnout 'depka', když při návratu domů zajede pod vrstvu mraků...
Dodatek ke tmě...
by
Juchelka
on Wed 10 Jan 2007 05:44 PM EST | Profile | Permanent Link
Moje milá dostala chuť na šlehačku, tak jsem jí k tomu musel udělat čokoládový dort (bez mouky), nechvalně známý jako la bete noire Zrovna chladne na kuchyňském pultu a venku se stmívá...
Zdá se, že i-words
by
JK
on Thu 11 Jan 2007 12:29 PM EST | Profile | Permanent Link
se stávají nedostatkovým zbožím a svádí se o ně lítý boj.
Ke sporu s Beatles teď přibyl spor s Cisco Systems. Vypadá to, že Cisco si 1. namastí kapsu (pokud se dohodnou), 2. získá zdarma nezanedbatelnou popularitu pro svůj iPhone produkt (to každopádně). Re: Zdá se, že i-words
by
Juchelka
on Thu 11 Jan 2007 02:50 PM EST | Profile | Permanent Link
Přiznám se, že mě to poněkud překvapilo. Zde se psalo, že se již předem dohodli... Ohlásit nový výrobek, pod jménem, které dosud nevlastním, je pošetilé.
Na druhé straně si myslím, že si Cisco 'iPhone' s telefonem od Apple nikdo plést nebude... Já se o něj třeba rozhodně zajímat nebudu. : ) Re: Upozornění pro hračičky...
by
Max von Sprcha
on Fri 12 Jan 2007 02:19 PM EST | Profile | Permanent Link
Řekl bych, že Radek nebude daleko od pravdy s tím zázrakem od Apple
Re: Re: Upozornění pro hračičky...
by
Juchelka
on Fri 12 Jan 2007 04:37 PM EST | Profile | Permanent Link
Díky Maxi, zde je moje, jen velice zběžná reakce...
není možné doinstalovávat aplikace, na Windows Mobile jsou jich přitom desítky tisíc, na iPhone nic, existuje jen pár primitivních (natvrdo vestavěných) Apple aplikací Na telefonu běží widgets, tudíž předpokládám, že je bude možno instalovat podle potřeby z PC. Nejsou to sice v pravém slova smyslu 'aplikace', ale já osobně nemám potřebu na telefonu run komplikované aplikace (snad s výjimkou MS Office). baterie je nevýměnná (!), po jejím opotřebení zhruba za rok iPhone musíte vyhodit Vypadá to tak, a to je asi skutečně největší skutečná nevýhoda iPhone neumí rozpoznávat písmo, musíte používat jen umaštěný palec Virtuální klávesnice podle mě současnou versi iPhone plně pokryje... žádná možnost rozšíření o paměťové karty a snadné nahrávání souborů přes čtečku karet ??? žádné aplikace pro práci s Word, Excel, PowerPoint či PDF soubory, což je věc ve světě Windows Mobile i Symbianu zcela běžná, nicméně na iPhone si přílohu v emailu prostě nepřečtete PDF soubory jsou myslím podporovány. MS Office by byla žádoucí... žádné 3G, jen pomalé EGPRS To se má v budoucích verzích telefonu změnit žádná navigační aplikace jako je TomTom, iGo či OziExplorer, přestože navigace na telefonech dnes zažívá doslova boom Jistě, bylo by to užitečné, ale pro běžnou potřebu IMhO bohatě stačí Google mapy. žádná aplikace na pokročilou editaci fotografií IMhO zbytečné žádný přístup na nákup skladeb přes iTunes, stále potřebujete PC To by bylo asi pohodlné, ale nepovažuji to za nezbytné. extrémně vysoká cena, a to i přes dotace operátora (Cingular) Souhlas, cena bude ale časem klesat... žádná hardwarová klávesnice, takže zapomeňte na snadné psaní SMS či emailů Virtuálni klavesnice na iPhone podle mě jednoznačně předčí vyťukávání SMSek na běžných telefonech bez plné klavesnice, o email ani nemluvě. žádný stylus pro přesné psaní či hraní her, jen prst (Psaní) viz předchozí... žádné FTP, SFTP, SSH, telnet, GnuPG, VPN, na firemní síť se tudíž nepřipojíte iPhone není v současné versi business phone, pro většinu potřeb by ale měl stačit company intranet... název iPhone je ukraden společnosti Cisco a ta se o něj začala soudit Ano, uvedení telefonu pod nevlastním jménem je téměř nepochopitelné... extrémní nestabilita první verze ??? na telefonku samozřejmě neběží Max OS X, ale spíše cosi jako OS X Mobile, tedy zcela odlišný systém, jen se stejným marketingovým názvem pro lamy; podobně jako jsou zcela odlišné stolní Windows XP a mobilní Windows Mobile 5 (na plné OS X by onen telefon "bootoval" půl hodiny), Nevím, ale můj OSX rozhodně nebootuje půl hodiny. Telefon rovněž nebudete bootovat při každém použití... dostupnost blbophone až za rok. V USA údajně za pár měsíců... Dodatek k iPhone...
by
Juchelka
on Fri 12 Jan 2007 05:45 PM EST | Profile | Permanent Link
v iPodech bylo možno baterie vyměnit, pokud člověk zaslal iPod do Apple servisního centra. Cena baterie byla rovněž hrazena, když si člověk koupil rozšířený záruční plán. Je tudíž možné, že iPhone bude spadat do stejné kategorie. Jsou to další prachy, apd., já vím...
to JK
by
ASTR
on Fri 12 Jan 2007 06:54 PM EST | Profile | Permanent Link
chcete si hrát s mikrokontrolery nebo si co nejjednodušeji postavit meteorologickou stanici (nebo případně něco jiného)?
ne si jen hrat, co nejjednodušeji postavit meteorologickou stanici zni zajimaveji (nebo případně něco jiného) ? PS Mimochodem meterologove neboli rosnickari dnes a pred 50 lety tot rozdil, dnes FSECHNO automaticky, drive zaznamy opisovane a registrovane rucne, kazdodenni lezeni do budky, natahovani budiku, za kazdeho pocasi se strojovou pravidelnosti :-( to je dnes opravdu pokrok, to na rozdil od vsemoznych masin a zarizeni na sledovani a buzerovani lidi ! |
Login
Poslední články
Poslední Komentáře
Odkazy
Osobní blogy
Badger's Hole
Politika
Antiwar.com
Věda|Technologie
|
||||||
|
||||||||
