|
||||
|
| Kalendář Příspěvků
Search
|
Raketová obrana a radar
by
Juchelka
on Sun 24 Feb 2008 01:45 PM EST | Permanent Link
Aktuální shrnutí situace z Foreign Policy In Focus.
Keywords:
juchelka
Comments
Re: Raketová obrana a radar
by
ASTR
on Sun 24 Feb 2008 05:16 PM EST | Profile | Permanent Link
The missiles and radar taken together constitute an anti-missile system purportedly meant to defend against Iran and other “rogue” states. In fact, they represent a new expansion of U.S. global military power and an escalation of the arms race with Russia.
Presne vyjadreno a priznal to na plnoo hobo i predseda vlady CR Topolanek. Sice ne ze se jedna o "a new expansion of U.S. global military power and an escalation of the arms race with Russia. ale na ci strane ze v techto zavodech CR stoji. Konecne je jasno :-) Proc jeste nutno POSILOVAT radarem? Nebyla nova orientace Ceskoslovenska pozdeji CR snad jasna od prvopocatku, od r.1989, kdy odtrzeni od Moskvy dostalo svoji konecnou podobu? Radar to pry jisti! cha cha cha:-( Tak se zeptejme jeste dale. Neni to malo? Neni potreba te bezpecnosti jeste vice a jeste vice az nejvice? Nedalo by se to pojistit jeste nejak lepe? Jiste dalo, treba jako dalsi stat USA by se CR citila jiste jeste bezpecneji. Ze to nejde? FSECHNO jde, gdys se chce:-) A spojeni ci propojeni EU s USA by dostalo jeste hlubsi podobu. Zasluhou moudrosti nejhlubsi VSECH moudrych politiku CR. Ano FSECH politiku CR, nebot s jednanim zacala jiz soc.dem. Soucasna vlada jen pokracuje. V CR vlade neni politicke zastoupeni, uskupeni,NIKDO, kdo by nazor 70% obcanu rikajici NE radaru a pritomnosti cizich vojsk na uzemi CR chtel ci mohl prosazovat. :-( Re: Re: Raketová obrana a radar
by
Anonymous
on Tue 26 Feb 2008 11:35 AM EST | Permanent Link
Radar atd
es: Vsetcko je hotovo, je hotovo je hotovo... Jo to zpivaji v jedne opere, ale je to take pravdou o radaru. Ceska vlada "sjednala" a pry "vyhrala" ze do USA budou moci cesi bez viz... Ze za to zarucili ti nasi pitomci (prominte preklep) poslanci ze se u nas bude stavet radar, ze osobni data lidi cestujicich se budou predavat US atd atd atd Najednou to "vitezstvi" s vizy - vypada nejak jinak Nekdy nasi "politici" cekaji na "rozhodnuti" cele EU (Kosovo) a tak me neni jasne proc necekali v tomto pripade take Jen tak mimochodem v te opere se take zpiva "kdyz nam Pan Buh zdravi da" - snad jo i pres nasledky radaroveho ozarovani, ci utoceni na nej... Re: Re: Re: Raketová obrana a radar
tak me neni jasne proc necekali v tomto pripade take
Protoze bychom se nedockali... stare cleny to nepali, a sjednocenim rezimu by mohli jen ztratit... tak co by se namahali... EU je kdyz se to vezme kolem a kolem dobra vec, akorat holt nektere kosile jsou blizsi nez nektere kabaty. Re: Re: Re: Re: Raketová obrana a radar
slzy radosti do oci mi to ale jiste nevhani, zase takove dostizenie to neni...
Re: Re: Re: Raketová obrana a radar
by
Juchelka
on Tue 26 Feb 2008 02:28 PM EST | Profile | Permanent Link
Nevím, (politickou) situaci v ČR jsem přestal podrobněji sledovat zhruba v polovině 90. let, ale rozhodnutí české polistopadové garnitury orientovat se především na USA a ne na Evropu (EU) považuji ve většině případů za chybné.
Ne, že by z takové vazby teoreticky nemohl schopný diplomat získat pro ČR určité výhody, ale k tomu nikdy nedošlo a z mého pohledu byl, zásluhou především českých politiků, vnější vztah ČR k USA vždycky jednoznačně vztahem vazala. Diplomatické šachy stranou, jako reálná politika nemůže být vztah k USA pro ČR prvotní, to je dlouhodobě neudržitelné. Přednost musí a budou mít vazby v Evropě. Způsob jednání v případě radaru a víz, kdy český premiér domlouvá ve Washingtonu poměrně zásadní smlouvu s naprosto odepsanou americkou administrativou, která je na odchodu vzbuzuje jednoznačně dojem, že se jedná o něco nelegálního... : ) Nic nenasvědčuje tomu, že by příští administrativa od projektu radaru ustoupila (a i kdyby, přiklonil bych se, po zkušenostech s GWB, k tomu, že pro to existují pádné důvody) Ovšem malá česká dušička musí do Washingtonu hned... : ( Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
http://hedvicek.blog.sme.sk/c/117236/Co-si-mysli-John-McCain-o-radarech-v-Cesku.html#t2
Re: Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
by
Juchelka
on Sun 24 Feb 2008 10:05 PM EST | Profile | Permanent Link
Bože můj... : ) Smutná realita je, že v USA něčemu takovému ještě bohužel stále věří (příliš) nebezpečné možství voličů : (
Na druhé straně je dobré si uvědomit, jak hluboko klesla od svého vzniku česká internetová diskuse. S článkem to přímo nesouvisí, připomněla mi to pouze kontroversní persona autora, který se v minulosti na českých diskusích poměrně hodně podílel (co dělá nyní nesleduji). P. Hedvíček, s jehož názory většinou nesouhlasím, se vždy vyjadřoval a diskutoval (až na výjimky) slušně. Rozhodně tak, že s ním bylo možné vést normální diskusi. Pravda, možná, že ne o všem a ne neomezeně (dlouho), ale nic není dokonalé. To, co dnes předvádějí komentátoři na Psu nebo (a to hlavně - nic horšího osobně neznám...) Nezvědavci je naprostý, totální úpadek a pokud se člověk dobrovolně vystaví něčemu takovému (guilty) je IMHO nutno podstoupit nějakou formu duševního detoxu - regrese, čtení starých pohádkových knížek, apd. : ) Re: Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
by
ASTR
on Mon 25 Feb 2008 01:04 AM EST | Profile | Permanent Link
A kdyz ted jakoby mimochodem zahlasi, ze v Cesku by mely byt weapons system a ne pouze radary - pak ma znovu pravdu. Kdyz jde o bezpecnost sveta, pak nazor par hlupaku z dediny v Brdech, kde jeste nemaji kanalizaci a WC maji v drevenem domecku na kraji hnojiste opravdu nema zadnou vahu. V meritku bezpecnosti sveta nema zadnou vahu ani nazor vlady Ceske republiky - jsou to stejne jen nesvepravni troubove. Bude-li treba, pak maji Spojene staty americke plne moralni pravo Ceskou republiku DONUTIT k "souhlasu" s umistenim cehokoliv potrebneho - radary nebo weapons systems - v Brdech nebo kdekoliv jinde. Prijde-li k bezpecnosti sveta - pak nazor Cechu neznamena vubec nic. Laskave si sednete a drzte huby.
Ross Hedvicek, pondelok 22. októbra 2007 15:51 Pokud bude pan Hedvicek timto zpusobem oslovovat lidi v CR, i kdyz jen na Internetu, je logicke ze se s nim vetsina Internetovych diskuteru z CR nebude chtiti bavit. I kdyz par sebemrskacu se i na Internetu najde a mozna i souhlasne odpovedi by se mohl dockat. zajimavy v odkazu je i jeho souhlasny na CNN, typicky redneckovske, co neni proemericke je protiemericke tedy komunisticke:-) Je to blby ale na blbce to zabira. (..prohlasil McCain, ze zkratka CNN znamena Communist News Network - a doba mu dala za pravdu) Jal simple ze ano , nechvali ji nekdo USA ale ma nejake vyhrady, ejhle komunista. A Hedvickove a FSICHNI kterym mozkovna pracuje timto zpusobem maj vymalovano :-) S nekterymi lidmi je opravdu ztrata casu se bavit. Nejen ze neprinasi nejaky vlastni nazor ci pohled z jineho uhlu, ale jen zasiraji Internet. Konci to psofsky,nezvedavcovsky a podobne:-( Ne rozdilne pohledy, jen osobni vypady, nadavky, rubbish :-( Re: Re: Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
by
jednorozec
on Mon 25 Feb 2008 06:35 AM EST | Profile | Permanent Link
S nekterymi lidmi je opravdu ztrata casu se bavit. Nejen ze neprinasi nejaky vlastni nazor ci pohled z jineho uhlu, ale jen zasiraji Internet.
S první větou souhlasím. K druhé mám výhradu: I když se s nimi nebavím, jsem rád, že jejich názory jsou na Internetu presentovány. Nenazval bych to zasíráním. Považuji za užitečné mít možnost vidět celé spektrum názorů, od papouškování médií po originalitu, od pro-xxx po anti-xxx. Vždyť není nutno číst každé písmenko, každý odstavec. Ani každý článek! Tedy nikoliv záser, ale pestrost pro můj výběr. IMHO. Re: Re: Re: Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
by
Juchelka
on Mon 25 Feb 2008 06:43 AM EST | Profile | Permanent Link
Názory jsou OK, ale konkrétně v případě Nezvědavce je obsah názorového 'spektra' vyjádřen již v samotném názvu. Zbytek je čistý hate server.
Když si člověk přečte Hedvíčka (tvůj výňatek Astře lze IMhO považovat za typický) a srovná s Nezvědavcem, uvědomí si, že u těchto projevů neexistuje dno... Re: Re: Re: Co si mysli John McCain o "radarech" v Cesku...
by
ASTR
on Mon 25 Feb 2008 09:50 AM EST | Profile | Permanent Link
OK , pokud papouskovani berete jako neco co rozsiruje spektrum, mejte ho mit:-)
Dobre je to urcite coby kotva, ktera drzi pri zemi :-( Nevidim to jako rozsireni, mam z toho jen znechuceni :-( Re: Raketová obrana a radar
by
ASTR
on Tue 26 Feb 2008 10:13 PM EST | Profile | Permanent Link
jiz loni koloval na Internetu tento mail, preberte si sami:
------------------------------------------------------------ RADAR USA V ČR - POŠLETE DÁL Co nám politici "zapomněli" říct? René Bartošek(*1970. Sedm let žije v USA.) 25.1.2007 Podmínky americké vlády ohledně statusu své případné vojenské základny v České republice jsou de facto státem ve státě. Praha by neměla právo vstupu do základny, možnost kontroly jakýchkoliv aktivit americké strany. Navíc by zaměstnanci základny byli vyjmuti z jurisdikce soudů Čeké republiky po celém uzemí státu. Takové právní imunitě se netěší ani diplomatický sbor zahraničních ambasád. Proč bychom na uzemí republiky měli připustit pro vojáky cizí mocnosti privilegia, která přísluší ústavním činitelům ČR? Jaké mají zkušenosti s americkou vojenskou přítomností v jiných zemích? Nebylo by od věci podívat se trochu na historii základny USA Thule v Grónsku. Tato vojenská báze byla původně meteorologická stanice, tajně v padesátých letech přestavěná na vojenskou základnu v rámci projektu "Blue Jay". Nikdo se nikoho na nic neptal. V roce 1968 došlo v oblasti Thule k vážné nehodě, která mohla skončit katastrofou. Zřítil se do moře bombardér B-52 se čtyřmi vodíkovými bombami na palubě. Nikdo nikoho o ničem neinformoval. Naopak rozběhla se desinformační kampaň. V roce 1991 studie o radioaktivním pozadí podala exaktní důkazy o nadměrném množství plutonia, které se používá jako materiál pro iniciaci výbuchu vodíkové bomby v oblasti. Jedna z vodíkových pum nebyla nalezena. V komplexu základny byly tajně skladovány nukleární zbraně bez vědomí Kodaně. Teprve v roce 1995 Dánsko přiznalo vinu a zaplatilo odškodnění občanům Dánska a Grónska, kteří byli vystaveni radioaktivitě při práci na americké základně, šlo o sumu zhruba 15 000 000 dolarů. Proč bylo finanční odškodnění za americkou havárii a americké nukleární hlavice přeneseno na dánského daňového poplatníka nemám zdání? V roce 2001 se president Bush obrátil osobním dopisem na premiéra Grónska, aby intervenoval v prospěch modernizace radarů v Thule. Kodaň protestovala, protože Grónsko je mandátním územím Dánska. Odpovědí emisarů USA na "odborných konferencích" o "dvojité slabosti" Dánska bylo, že ..."Dánsko je slabá evropská ekonomika a člen NATO". Jistě povzbudivý signál z americké strany pro ČR nebo Polsko. - 2 - Teď se podívejme poněkud blíže na některé technické aspekty ohledně radarové techniky a z toho plynoucí rizika a dopady na život lidí. Třeba takový radar na stíhacích letounech se na zemi nezapíná mimo případy, kdy pozemní personál provádí testy a údržbu. V tomto případě je testující technik oblečen ve speciálním olověném obleku. Výkon tohoto zařízení je řádově v kW. Radar systému Aegis 4 na lodích US NAVY má pulzní výkon okolo 20 MW. Při bombardování v Kosově 1998 udělala obsluha radaru amerického křižníku USS CG- Siloh chybu a zapnula radar blízko italského pobřeží u přístavu Naples. Byla zničena některá technická zařízení meteorologických stanic a operátorů mobilní sítě, která byla několik dní mimo provoz. Jaké byly dopady na zdraví lidi, nám může přiblížit situace z Azerbajdžánu. Tajná služba Azerbajdžánu odmítla poskytnout informace ohledně možných zdravotních rizik při provozu dvou radarů US v oblasti Astara a Khizy. Studie šéfa Nezávislého centra pro výzkum životního prostředí uvádí, že devětkrát vzrostl výskyt rakoviny, třináctkrát onemocnění jater a devatenáctkrát vzrostl počet dětí narozených s vrozenými vadami. Nepodařilo se mě bohužel zjistit jaký radar tam je. Specifikace radaru FSP=117 je 20-24 MW zářivého výkonu podle toho, jestli systém je mobilní nebo ne. Radar určený pro americkou základnu v ČR je kolos o pulzním výkonu 1000MW. To je 20 krát tolik než výkon radarů, o kterých byla řeč. Negativní dopady se projeví řádově v okruhu desítek km. Navíc i při bezchybném provozu může dojít k odrazu vln o ionosféru. Pro zajištění provozu je nutný zdroj energie okolo 5 MW. Na základně má být 200 lidí. Zdroj energie musí být nezávislý na okolí. Vezmeme-li v potaz ještě požadavky na bezpečnost a utajení objektu je téměř jisté, že půjde o podzemní atomový reaktor. Základní technické specifikace musí mít česká strana k dispozici, přesto o nich naše "svobodná nezávislá privátní média" neinformují. Obyčejní lidé jsou elitami degradováni na masu, která nemá být informována o negativních skutečnostech a už vůbec nemá mít právo být zapojena do schvalování tak závažného procesu jakým bezesporu je vybudování US vojenské základny mimo jakoukoliv pravomoc ČR. - 3 - Vláda ani parlament nemají mandát k takovému rozhodnutí bez referenda. Nemluvě o pozici vlády stojící na dvou přeběhlících a hlasech Strany zelných, která ve svém volebním programu slíbila podporu referenda a odpor vůči atomové energetice. Na základě volebních programů totiž voliči dávali své hlasy. Záměrně jsem se vyhnul geopolitickým hlediskům ohledně toho, proti jaké hrozbě má být základna postavena. Samozřejmě na to mám názor, ale domnívám se, že jde o důležitý veřejný zájem, který by měl být vysokopostaven nad nějaké politikaření. Uvědomme si, že Česká republika je malá hustě osídlená země. A radar o těchto technických parametrech bude mít značný negativní dopad na tisíce občanů Česka a my nebudeme mít možnost to vůbec ovlivnit. Mysleme na budoucnost. A budoucnost a bohatství každého národa jsou jeho děti!!! S pozdravem Stanislav Hudec technik přípravy staveb ČEZ Distribuce a.s. Oddělení obnova sítí Střed-Inženýrink Pracoviště:Zalužanská 1289/III 293 05 Mladá Boleslav tel. : 311 115 361 mobil: + 420 602 316 504 fax. : 311 115 359 stanislav.hudec@cezdistribuce.cz,shudec@seznam.cz ------------------------------------------------------------------------------- Re: Re: Raketová obrana a radar
by
Juchelka
on Tue 26 Feb 2008 11:39 PM EST | Profile | Permanent Link
Nezlob se Astře, ale většina je pouze o maličko méně hloupější propaganda, než nesmysly, že je radar určen proti Iránu, že se tím ČR definitivně vymaní ze sféry Ruského vlivu, apd.
Re: Re: Re: Raketová obrana a radar
by
ASTR
on Wed 27 Feb 2008 03:09 AM EST | Profile | Permanent Link
OK :-)
Souhlas ale proc to predhaneni prehaneni? FSECHNA masmedia se v tom predhani:-( Proc? K cemu?, presvedcit LID ?,kdyz na nazor LIDU se stejne ERES ? K cemu ten brainwashing ma doopravdy slouzit? Re: Proc? K cemu?
co porad chce radar, vzdyt uz jeden ma....
|
Login
Poslední články
Odbornici strasi (2)
UŽ JE TO TADY!!! (14)
Kudy a kam (2)
Volte Obamu (26)
Afera Milana Kundery (30)
Poslední Komentáře
a kdo bude (ASTR)
Re: Odbornici strasi (ASTR)
Re: Zajimave ohlednuti Peheho (Juchelka)
Zajimave ohlednuti Peheho (Jaromir)
Psychoradar (Jaromir)
SQL Server 2005 + + (Anonymous)
Re: lodicky z kury (Anonymous)
Re: UŽ JE TO TADY!!! (ASTR)
lodicky z kury (jednorozec)
radar ofensivni ci defensivni? (Anonymous)
Odkazy
Osobní blogy
Badger's Hole
Politika
Antiwar.com
Věda|Technologie
|
||
|
||||